"בחנוכה נהיה בארץ": יפה יששכר ממשיכה להיאבק למען בתה

לקראת הדיון בערעור על הרשעתה, ליוותה כתבת חדשות 13 למשך שבוע את אמה של נעמה שנכלאה ברוסיה, ושוחחה עמה על הקשר עם בתה: "היא כותבת יומנים, אמרה לי 'אנחנו נשב על כוס קפה בת"א ונדבר'"

זמן צפייה: 01:35

שמונה חודשים עברו מאז נעצרה נעמה יששכר ברוסיה ונכלאה בעקבות הרשעתה באחזקת סמים. מאז מעצרה נמצאת אמה של נעמה, יפה, במוסקבה ופועלת לשחרורה. ממקומה בכלא שמחוץ לבירה כותבת נעמה יומנים על חוויותיה. "אני זוכרת שהיא כתבה את היומן הראשון", אמרה יפה. "היא אמרה לי 'אנחנו נשב ונעבור על היומן ואת תדעי מה עבר עלי. אנחנו נשב על כוס קפה בתל אביב ונדבר'". לקראת הדיון בערעור על הרשעתה שיתקיים מחר (חמישי) ליוותה בשבוע האחרון כתבת חדשות 13 את יפה יששכר.

את זמנה בעיר הזרה, בעוד הטמפרטורות יורדות מתחת לאפס, מעבירה יפה במחשבות על הפעולה הבאה למען בתה. "איך עוד לעשות, מה עוד לא עשינו, מה עוד יש לעשות", סיפרה. "כל הרעיונות האלו באים מתוך השעות האלה שאני יושבת ומהרהרת. יש לי פה ספרים – אני בקושי קוראת אותם".

כאמור, עורכי דינה של נעמה פועלים בחודשים האחרונים על הערעור על הרשעתה, ודיון בנושא יתקיים מחר. במישור המדיני נפגשו שר החוץ ישראל כץ עם עמיתו הרוסי לברוב, וגם נתניהו הגיש בקשה לחון את הצעירה – אך לא התקבלה כל תגובה מצד הקרמלין, כך שלא ברור אם הדיון מחר יהיה הליך משפטי תקין או מהלך פוליטי מצד השלטון. למרות זאת, אמה של נעמה לא מאבדת תקווה: "אנחנו בחנוכה נהיה בארץ".

עוד בחדשות 13:

נתניהו שוחח עם פוטין; "רה"מ הביע תקווה שנעמה יששכר תשוחרר"

יפה יששכר: "נוכלים ביקשו מאיתנו כסף – בתמורה לשחרור נעמה"

משפחת יששכר ביטלה העתירה נגד ההסגרה: "נעמה לא תהיה כלי משחק"

נעמה ויפה יששכר
נעמה ויפה יששכר | צילום: חדשות 13

בסוף השבוע מסרה לשכת ראש הממשלה כי בנימין נתניהו שוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בנושא סוריה, איראן, הצרכים הביטחוניים של ישראל ומניעת חיכוך בין צה"ל לצבא הרוסי. בכיר ישראלי מסר לחדשות 13 כי השניים דנו גם בנושא נעמה יששכר. נתניהו הביע בשיחה את תקוותו לשחרור הצעירה הכלואה ברוסיה.

במקביל, שר החוץ ישראל כץ התקשר ליפה יששכר, אמה של נעמה, ועדכן אותה בדבר פגישתו עם שר החוץ הרוסי. יפה יששכר אמרה לאחר השיחה: "בשמי ובשם נעמה, אני מודה לשר החוץ על שהעלה את נושא שחרורה של נעמה בפגישתו עם שר החוץ הרוסי ומייחלת לכך שהמאמצים יישאו פרי בערעור".

נתניהו ופוטין בפגישה מדינית במוסקבה
נתניהו ופוטין בפגישה מדינית במוסקבה | צילום: רויטרס

"בשיחתנו ביקשתי משר החוץ להודות לראש הממשלה על כך שהוא ממשיך לפעול מול נשיא רוסיה לשחרורה של נעמה ומיישם בנחישות את אחת המטרות החשובות הניצבות בפניו כראש ממשלת ישראל - הבטחת שלומם של בני העם היהודי ושל אזרחי מדינת ישראל הנתונים בצרה בשל יהדותם או בשל אזרחותם", אמרה יפה יששכר.

מוקדם יותר באותו יום נועד שר החוץ עם עמיתו הרוסי סרגיי לברוב ברומא. השניים דנו, בין היתר, על פרשת נעמה יששכר, וביקש ממנו לאפשר לנעמה להיפגש עם משפחתה לעיתים תכופות יותר. עוד הביע כץ תקווה שהנשיא פוטין יקבל את בקשות החנינה שהוגשו לו בנושא.