מישל אובמה: "זה גדול על טראמפ; אם לא נעשה שינוי המצב יחמיר"

אשת נשיא ארה"ב לשעבר נאמה בערב הפתיחה של הוועידה הדמוקרטית ותקפה את הנשיא המכהן: "להצביע לביידן כאילו חיינו תלויים בזה". סנדרס: "עתיד הדמוקרטיה, הכלכלה וכדור הארץ בסכנה"

זמן צפייה: 02:05

אשת נשיא ארצות הברית לשעבר מישל אובמה תקפה הלילה (שלישי) את דונלד טראמפ במהלך נאומה בערב הפתיחה של הוועידה הדמוקרטית, והביעה את תמיכתה במי שכיהן כסגן הנשיא בתקופת ברק אובמה וכעת מתמודד על הנשיאות - ג'ו ביידן.

"טראמפ הוא לא האיש שאנחנו צריכים שהוא יהיה", אמרה אובמה, "היה לו הרבה זמן להוכיח שהוא יכול לבצע את העבודה - אבל זה גדול עליו". בנאום שנשאה בוועידה, שהתקיימה באופן וירטואלי בשל מגפת הקורונה, הוסיפה כי ברצונה לומר זאת באופן הכי "ברור עד כמה שניתן - טראמפ הוא הנשיא הלא נכון למדינה שלנו".

"אם אתם חושבים שהמצב לא יכול להיות גרוע יותר, האמינו לי, הוא יכול והוא יחמיר אם לא נעשה שינוי בבחירות האלה", הוסיפה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"לא רצתה בלונים ליום ההולדת": חיי הילדים בדרום – בצל המתיחות

תחקיר: למה נסגר תיק חקירת התאונה בדרום שבה נהרגה משפחה שלמה?

אחרי שריגשו באירוויזיון: להקת "שלווה" מתחננת לחזור להופיע

מישל אובמה נואמת בוועידה הדמוקרטית | צילום: חדשות 13

מנגד, הסבירה מדוע לדעתה ביידן הוא האדם הנכון להנהיג את ארה"ב, וקראה "להצביע לו כאילו חיינו תלויים בזה. אני מכירה את ג'ו, הוא אדם הגון מאוד שמונחה על ידי אמונה. הוא היה סגן נשיא נהדר". אובמה טענה כי ביידן "יודע מה צריך כדי להציל כלכלה, לטפל במגפה ולהוביל את המדינה. הוא יודע להקשיב ולהגיד את האמת".

כמעט ארבע שנים לאחר שעזבה את הבית הלבן, מישל נותרה דמות פופולרית מאוד בתוך המפלגה - בפרט בקרב הנשים. לפני כשנתיים היא פרסמה ספר זכרונות רב מכר אותו שיווקה בסבב הופעות ברחבי העולם - מה שתועד והפך לסרט תיעודי. לא מזמן היא אף השיקה פודקאסט בכיכובה.

הנשיא טראמפ הגיב לדבריה של אובמה, ואמר: "מי בכלל רוצה להקשיב למישל בנאום מוקלט? אנחנו ננאם נאום אמיתי ביום חמישי הבא, אותו תוכלו לשמוע בשידור חי. זה מה שנעשה - ויש לנו הרבה לומר".

הסנאטור ברני סנדרס, שהתמודד בבחירות המקדימות והפסיד, נאם גם כן בוועידה וקרא להצביע לביידן. "אני פונה לכל מי שהביע תמיכה במועמדים האחרים בפריימריז, וגם למי שהצביעו עבוד דונלד טראמפ בבחירות האחרונות: עתיד הדמוקרטיה שלנו בסכנה. עתיד הכלכלה שלנו בסכנה. עתיד כדור הארץ בסכנה", אמר.

ג'ו ביידן
ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

הוועידה תימשך עד יום שישי. מחר ינאמו רעייתו של ביידן, ג'יל ביידן, וביל קלינטון. מחרתיים ינאמו ברק אובמה והסגנית קמלה הארי והילארי קלינטון. בין חמישי לשישי ינאם ביידן ויקבל באופן רשמי את המינוי למועמד לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית.