חשד לפשע שנאה בפלורידה: גבר בן 69 נורה מחוץ לבית כנסת

המתפלל המתין לתפילת מנחה בבית הכנסת "Young Israel" שבמיאמי ביץ', כשרכב חולף ירה לעברו שישה כדורים. ארבעה מהם פגעו ברגלו, והוא הובהל לבית החולים כשמצבו בינוני. המשטרה פתחה בחקירה

זמן צפייה: 01:16

גבר יהודי בן 69 נורה הלילה (שני) מחוץ לבית הכנסת "Young Israel" שבמיאמי ביץ', פלורידה. הגבר הובהל לבית החולים כשמצבו בינוני. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות המקרה.

האירוע התרחש בסמוך לשעה 19:00 שעון ארצות הברית. המתפלל המתין לתפילת מנחה בבית הכנסת, כשרכב חולף ירה לעברו שישה כדורים - ארבעה מהם פגעו ברגלו. על פי דיווחים, לא נשקפת סכנה לחייו.

המשטרה פתחה בחקירה ומחפשת אחר הרכב שממנו נורו היריות. כמו כן נבדקות מצלמות האבטחה באזור. טרם ברור אם מדובר בפשע שנאה.

יעקב חגואל, סגן ומ״מ יו״ר ההסתדרות הציונית העולמית, התייחס לאירוע: "ראשית אני מאחל רפואה שלמה לפצוע. אני קורא לשלטונות בארה"ב לשים קץ לטרור האנטישמי המתחולל כלפי יהודים בארה״ב, על מנת שהיהודים יוכלו לחיות את חייהם כמו כל אזרח אחר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

הרוגה ו-3 פצועים באירוע ירי בבית חב"ד בקליפורניה: "פשע שנאה"

"יהודי מסריח, אכרות לך את הראש": חשד לאירוע אנטישמי בבריטניה

ברוב מוחץ: ארצות הברית אישרה הצהרה נגד תנועת ה-BDS

Ccxkop
בית הכנסת במיאמי ביץ'

בחודש אפריל התבצע פשע שנאה כאשר ג'ון ארנסט בן ה-19 נכנס לבית כנסת של חב"ד בעיירה פאוויי בסן דייגו ופתח באש לעבר המתפללים. באירוע הירי נרצחה חברת הקהילה לורי גילברט קיי בת ה-60, ונפצעו שניים נוספים – ביניהם ילדה כבת 10. אחד הפצועים היה הרב ישראל גולדשטיין, שעל פי עדי הראייה קיי הגנה עליו בגופו.

היורה התקשר בעצמו למשטרה כדי לדווח על המעשה, ונעצר ברכבו ללא כל התנגדות באזור האירוע, זמן קצר אחריו. החשוד הגיע למקום בלבוש שחור כשהוא חובש קסדה, וביצע ירי מאקדח. עם זאת, ייתכן ונמנע אסון גדול יותר, שכן על פי דיווחים, ברשות היורה היה גם M-16 ומחסניות רבות. מחקירת האירוע עולה כי איש ביטחון שהיה באזור שלא בתפקיד, ניסה לירות במפגע טרם נמלט, אך פגע ברכבו בלבד.

לורי גילברט קיי, שנרצחה במתקפת הירי בבית חב''ד בקליפורניה
לורי גילברט קיי, שנרצחה במתקפת הירי בבית חב''ד בקליפורניה | צילום: טוויטר

חודש לאחר האירוע, ארנסט הואשם ברצח וב-109 סעיפים נוספים של פשע שנאה, שעשויים להביא לכך שיוטל עליו גזר דין מוות. בהקראת האישומין נגדו, נאמר כי "ארנסט נטל את חייה של אישה אחת ופצע שלושה אחרים, כולל ילד. המניע למעשים אלה, היה במפורש שנאה כלפי קהילות יהודיות ומוסלמיות".  על פי האישומים, באחד המניפסטים שפרסם הוא הצהיר: "יש לי את היכולת לרצוח כל כך הרבה יהודים". כמו כן, נאמר כי לאחר שארנסט נמלט מזירת הרצח הוא התקשר למשטרה מרכבו, הזדהה כיורה מבית הכנסת ואמר: "כרגע יריתי בבית כנסת. אני רק מנסה להגן על המדינה שלי מפני העם היהודי. נדמה לי שהרגתי כמה מהם".

ג'ון ארנסט בבית המשפט | צילום: רויטרס

ארנסט, כאמור, כתב מניפסט ובו הוא מתאר רעיונות של עליונות הגזע הלבן ואנטישמיות, וטען כי אין יהודים חפים מפשע: "כל יהודי אחראי לרצח העם המתוכנן בגזע האירופי. הם פועלים כיחידה אחת, ולכל יהודי התפקיד שלו בשעבוד גזעים אחרים סביבו, בין אם במודע או בתת מודע. פשעיהם אין-סופיים. יהודים צריכים ללכת לגיהנום עבור פשעיהם, אני אשלח אותם לשם".