"קמלה תוכל להביא ניצחון": המרד הדמוקרטי נגד הנשיא ביידן

אחרי הופעתו החלשה ומעוררת הדאגה בעימות הנשיאותי, גוברים הקולות במפלגה הדמוקרטית הקוראים לנשיא ביידן לפרוש מהמרוץ לנשיאות, ואף טוענים כי "סגנית הנשיא קמלה האריס תהיה מועמדת טובה יותר - שתוכל להביא ניצחון". ברקע, סערה נוספת סביב הנשיא האמריקני: "הבית הלבן העביר מראש שאלות לעיתונאים שראיינו את ביידן ברדיו"

זמן צפייה: 00:59

אחרי הופעתו הכושלת בעימות הנשיאותי: עוד ועוד גורמים במפלגה הדמוקרטית מתייצבים היום (ראשון) מול המצלמות וקוראים בקולם לנשיא ביידן לפרוש מהמרוץ לנשיאות, ואף טוענים כי "סגנית הנשיא קמלה האריס תהיה מועמדת טובה יותר - שתוכל להביא ניצחון".

שורר חשש אמיתי בקרב הדמוקרטים מכך שמועמד המפלגה הרפובליקנית, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, עלול לנצח בבחירות לנשיאות שייערכו בחודש נובמבר הקרוב - אם ביידן יהיה זה שירוץ מולו מטעם המפלגה.

הנשיא ביידן בעצרת הבחירות בצפון קרוליינה
הנשיא ביידן עם תומכיו בעצרת הבחירות בצפון קרוליינה | צילום: רויטרס

כמו כן, סערה נוספת התעוררה בארה"ב לאחר שמגישת חדשות שערכה ריאיון ברדיו עם הנשיא האמריקני, טענה כי הבית הלבן שלח לה מראש את השאלות עבור ביידן: "הייתי צריכה לאשר שאלו הן השאלות שאני אשאל אותו". בבית הלבן הגיבו לדברים, ומסרו: "נפסיק להציע שאלות מטעמנו למראיינים".

בנוסף, לצד הדאגות במפלגתו של ביידן הנוגעות למצבו הפיזי ובריאותו עקב ההופעה החלשה שלו בעימות הנשיאותי, בה הוא נראה חלש והרבה לגמגם, היום דווח כי לפני מספר חודשים ביקר במרפאה של הבית הלבן מומחה למחלת פרקינסון - שאף פגש את הרופא האישי של הנשיא הדמוקרטי.

טראמפ וביידן בעימות הנשיאותי
טראמפ וביידן בעימות הנשיאותי | צילום: רויטרס

בתוך כך, על-פי סקר חדש של סוכנות הידיעות "בלומברג" שפורסם אתמול, הנשיא ביידן דווקא מצמצם במדינות מפתח את הפער מיריבו הרפובליקני דונלד טראמפ - ועומד כעת על 2% בלבד. מנתוני הסקר עולה כי טראמפ זוכה ל-47% תמיכה ממוצעת במדינות המתנדנדות שנדגמו, בעוד שביידן זוכה ל-45%. מדובר בפער הקטן ביותר בין המועמדים מאז החלו לערוך ב"בלומברג" סקרים עבור מערכת הבחירות הנוכחית.

הנתונים הטובים ביותר עבור הנשיא המכהן נרשמו בוויסקונסין ובמישיגן, להן הוא זקוק כדי לזכות בכהונה שנייה בבית הלבן. על-פי "בלומברג", ביידן מוביל על טראמפ ב-3% בוויסקונסין וב-5% במישיגן. החדשות הפחות טובות עבור ביידן מגיעות מפנסילבניה, אשר עשויה להביא אותו לרף 270 האלקטורים הדרושים לניצחון, אם יזכה ב-19 האלקטורים שלה בנוסף לאלו של וויסקונסין ומישיגן. על-פי "בלומברג", טראמפ מוביל על הנשיא בפער של 7% בפנסילבניה.