חשד לפשע שנאה ביום הכיפורים: ירי בוצע לעבר בי"ס יהודי בקנדה

משטרת טורונטו פתחה בחקירה בחשד לפשע שנאה, לאחר שבמהלך הלילה ביום הכיפורים בוצע ירי לעבר חלונות בית ספר יסודי לבנות הקהילה היהודית בעיר, בפעם השנייה השנה. הבניין היה ריק בעקבות החג, ולא היו נפגעים. טרם בוצעו מעצרים, והמשטרה לא מסרה מידע על חשודים. ראש הממשלה טרודו: "מוטרד מאוד מהאירוע, לא נקבל אנטישמיות"

בית ספר "בית חי' מושקא" בטורונטו
בית ספר "בית חי' מושקא" בטורונטו | צילום: לפי סעיף 27 א'

משטרת טורונטו פתחה בחקירה בחשד לפשע שנאה, לאחר שבפעם השנייה השנה בוצע לעבר בית ספר יהודי לבנות בבירת פרובינציית אונטריו בקנדה, במהלך הלילה שבין שישי לשבת - בשעה שהקהילה היהודית בעיר ציינה את יום הכיפורים. בעקבות החג הבניין היה ריק ולא היו נפגעים, אך נגרם נזק למבנה.

במסיבת עיתונאים אמר מפקח במשטרת טורונטו, פול קראבצ'יק: "האירוע התרחש בארבע לפנות בוקר ביום שבת בבית הספר "בית חי' מושקא" בטורנטו במהלך יום הכיפורים. טרם נעצרו חשודים ולא נוציא מידע בנוגע לחשודים במעשה". על פי חשד הפושעים התניידו עם רכב במהלך הירי. קראבצ'יק הוסיף: "בזירה נמצאו ראיות שבוצע ירי".

לפי משטרת טורנטו, ברשותם תיעוד של האירוע, ובמהלך מסיבת העיתונאים פנה קראבצ'יק וביקש מתושבי האזור להעביר צילומים נוספים בכדי לעזור עם התקדמות החקירה. כמו כן תוגברה נוכחות המשטרה בשכונות בהם מתגוררים יהודים, וכן אזור בית הספר.

משטרת טורונטו (ארכיון)
משטרת טורונטו (ארכיון) | צילום: שאטרסטוק

בחודש מאי השנה בוצע ירי לעבר אותו בית הספר, וקראבצ'יק אמר כי "אני מבין את הטראומה המשמעותית שזה יכול לגרום לקהילה היהודית, אך אנחנו לא יכולים להגיד בוודאות כי שני המקרים קשורים זה לזה, אך זה חלק משמעותי בחקירה שלנו".

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו
ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו | צילום: רויטרס

ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו פרסם הודעה בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "אני מוטרד עמוקות לשמוע כי אתמול בלילה בזמן שמשפחות ציינו את יום כיפור, יריות נורו לעבר בית ספר יהודי בטורונטו. בזמן שאנו מחכים לפרטים נוספים, ליבי עם התלמידים, הצוות, וההורים שבוודאי פוחדים וכואבים היום. אנטישמיות היא סוג של שנאה מסוכנת ואנחנו לא נקבל אותה".