בעקבות שיחה ל-BBC: מהגרות בלתי חוקיות חולצו ממשאית קירור סגורה

המשטרה הצרפתית חילצה את שש המהגרות ומצאו אותן כלואות במשאית הקירור הסגורה, כשהן חוות קשיי נשימה. נהג המשאית נעצר ומשטרת צרפת פתחה בחקירה בחשד לרשת הברחת מהגרים בלתי חוקית. לכתבת ה-BBC שהזעיקה את המשטרה הן סיפרו: "אנחנו כל כך חנוקות"

Apwudd
המהגרות בתוך משאית הקירור | צילום: BBC

שש מהגרות בלתי חוקיות חולצו אתמול (רביעי) ממשאית קירור סגורה שניסתה להבריחן לתוך גבולות בריטניה - כך פורסם ברשת BBC הבריטית. המהגרות, ארבע נשים ויאטנמיות ושתי נשים עיראקיות, החלו לחוש במצוקה בעקבות המחסור בחמצן במשאית, והצליחו ליצור קשר עם כתבת ה-BBC מטאה בובלו, אשר הזעיקה את המשטרה שחילצה אותן ופתחה בחקירה בעקבות זאת.

בובלו סיפרה, "באמצע יום רביעי קיבלתי הודעה שאומרת שכמה אנשים חצו את הגבול מצרפת לאנגליה בוואן מקורר. לפני שהספקתי לסיים לקרוא את ההודעה, נכנסה שיחת טלפון - 'את באירופה? זה דחוף' בקול מבוהל. התחלתי להרגיש צינה עוברת בגופי. המקרה של 39 המהגרים שמתו מחנק באסקס עדיין היה טרי במוחי". מדובר במקרה דומה שקרה בשנת 2019, כאשר 39 מהגרים ויאטנמים נמצאו מתים מחנק במשאית קירור באסקס שבאנגליה בניסיון הברחה דומה מבולגריה.

2019ou
המקרה מ-2019: 39 גופות התגלו במשאית

עוד סיפרה בובלו: "לא הכרתי את האדם שצלצל אליי, אך אני מאמינה שהוא הכיר אותי כאשר סיקרתי את מות המהגרים באסקס, מכיוון שויאטנמים רבים פנו אליי באותה התקופה. ניסיתי לשאול אותו כמה שאלות, אך במהירות הרגשתי חוסר אונים משום שלא הצלחתי להשיג מידע נוסף. נאמר לי ששש נשים היו כלואות במכולה של משאית קירור, ושהמיזוג הקר הופעל, מה שגרם להן לחוש פאניקה ובהלה".

"הן הצליחו ליצור קשר עם העולם החיצון, והאדם שצלצל אליי עזר לאחת מהן ליצור איתי קשר. 'כל כך קר, כשהמצנן ממשיך לפעול', סימסה לי אישה צעירה מהמשאית שהייתה אטומה במוט ברזל. היא הצליחה לשלוח לי שני סרטונים קצרים שהראו את המשאית מבפנים".

"סרטון אחד הראה תא חשוך, ומהרצפה עד הגג נערמו קופסאות קרטון שהכילו פירות, והותירו רק כמה עשרות סנטימטרים של מקום לשבת על הרצפה. ברקע נשמע שיעול, וקול נשי צעיר אמר באנגלית שוטפת: 'אני לא יכולה לנשום'. האישה אמרה לי שהן נכנסו למשאית בסביבות 00:30 בלילה הקודם. מאז הן בילו שם יותר מ-10 שעות והתחילו להרגיש אי נוחות כאשר נתוני המיקום שלהן בטלפון הנייד הראו שהמשאית שינתה כיוון".

2019 U
המקרה מ-2019: משאית הקירור שאותרו בה 39 גופות

בובלו הצליחה לאתר את המשאית צפונית לליון בצרפת, לאחר שאחת הנשים שיתפה את מיקום ה-GPS שלהן דרך הנייד. "ביקשתי מקולגות בצרפת לסייע ליצור קשר עם תחנת המשטרה הקרובה ביותר למיקום המשאית, ושלחנו להם את הפרטים שהיו בידינו". כמה דקות לאחר מכן, מיקום ה-GPS נותק ולא היה ניתן לעקוב יותר אחר מיקום המשאית.

למזלן של הנשים, בובלו גילתה שהיו להן שלושה חברים שהחליטו לא להצטרף אליהן לנסיעה ברגע האחרון, אך צילמו את מספר לוחית הרישוי של המשאית לפני שהן יצאו לדרך. לאחר שהיה לבובלו את מספר לוחית הרישוי, היא פנתה שוב למשטרה הצרפתית שהצליחה לאתר באמצעות לוחית הרישוי את מיקום המשאית, הגיעה לנשים בזמן ולאחר מכן פתחה בחקירה בחשד לפעילות שקשורה בסחר בני אדם.

באשר למקרה מ-2019, גורלם של המהגרים היה שונה. כאשר המשטרה מצאה את משאית הקירור באזור התעשייה באסקס, 38 המהגרים במכולה והנער שהיה ברכב כבר מתו מחנק, בעקבות המחסור בחמצן במשאית הקירור הסגורה. ראש ממשלת בריטניה דאז, בוריס ג'ונסון, אמר כי "כל המעורבים בסחר בבני אדם צריכים להיתפס ולהיות מובאים לדין. ליבי עם אלה שאיבדו את חייהם ואת יקיריהם".