הירי הקטלני בסט הצילומים: הסדר בין משפחת הצלמת לבולדווין

משפחתה של האלינה האצ'ינס, צלמת הקולנוע שנהרגה מכדור שירה בשוגג השחקן אלק בולדווין, הגיעה עמו להסדר שפרטיו הסופיים לא ידועים, אך בעלה של המנוחה יהיה מפיק בפועל והצילומים יתחדשו עם השחקנים המקוריים. "זו הייתה תאונה איומה"

אלק בולדווין
אלק בולדווין | צילום: רויטרס

משפחתה של האלינה האצ'ינס, צלמת הקולנוע שנהרגה בסרט שצולם ב-2021 לאחר שהשחקן אלק בולדווין ירה בה בשוגג, הגיעה עמו להסדר שפרטיו לא ידועים, כך עולה מהצהרה שפרסם עורך דינו של השחקן. התביעה, שהוגשה בפברואר בסנטה פה נגד בולדווין, חברות ההפקה של הסרט, מפיקיו וחברי מפתח אחרים בצוות, טענה להפרות רבות של סטנדרטים בתעשייה.

עוד נאמר כי מת'יו האצ'ינס, בעלה של המנוחה, יהיה מפיק בפועל בסדרת הסרטים ויקבל חלק מהרווחים. "הגענו להסדר, בכפוף לאישור בית המשפט, בתיק שלנו נגד מפיקי הסרט Rust וחברת ההפקות שלו. הצילומים יתחדשו בראשותי עם כל השחקנים המקוריים. כולנו מאמינים שמותה של הלינה היה תאונה איומה".

האלינה הא'צינס
האלינה הא'צינס | צילום: צילום: רויטרס

במאי הסרט ג'ואל סוזה, שנפצע אף הוא בירי, צפוי לחזור גם הוא לסרט הצילומים. "לאלה מאיתנו שהתמזל מזלנו לבלות זמן עם הלינה, אני אומר: הלוואי שהעולם היה מכיר אותה בנסיבות שונות", הוסיף.

"כל החלטה לחזור ולסיים את בימוי הסרט יכולה להיות הגיונית עבורי רק אם היא תיעשה במעורבות של מאט ומשפחת האצ'ינס", הוסיף סוזה. "אני שמח שיחד נשלים עכשיו את מה שהלינה ואני התחלנו. כל המאמצים שלי בסרט הזה יוקדשו לכיבוד מורשתה של הלינה ולגרום לה להיות גאה. זו זכות לראות זאת בשמה", אמר סוזה בהצהרה.

באוקטובר בשנה שעברה ירה השחקן ההוליוודי אלק בולדווין בשוגג בהלינה האצ'ינס בת ה-42 - והרג אותה. "זו תאונה טראגית", אמר אז, והוסיף וכי דיבר עם בעלה של קורבן הירי, ואמר לו: "הלב שלי שבור".

האצ'ינס, שנהרגה בתקרית, נולדה באוקראינה וגדלה בבסיס צבאי סובייטי. היא למדה עיתונאות בקייב והמשיכה ללימודי קולנוע בלוס אנג'לס. בשנת 2019 היא הוגדרה על ידי המגזין האמריקני לצילום קולנוע כ"כוכבת עולה" בתחום.