פרשת "פארטי-גייט": משטרת לונדון דורשת מבוריס ג'ונסון תשובות

דובר דאונינג 10 אישר כי ראש ממשלת בריטניה קיבל שאלון משטרתי עליו הוא נדרש להגיב תוך שבעה ימים. במסמך, שנשלח לכל מי שנחשד כי השתתף במסיבות שנערכו לכאורה בזמן סגר הקורונה, מתבקשים הנמענים לספק הסבר בנוגע להשתתפותם באירועים

Britain's Pm Johnson Visits Polish Counterpart In Warsראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסוןaw
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון | צילום: רויטרס

משטרת המטרופולין של לונדון פנתה אמש (שישי) לראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, ודובר דאונינג 10 אישר כי ג'ונסון קיבל שאלון מהסקוטלנד-יארד בנוגע לשערוריית "פארטי-גייט", עליו הוא נדרש להגיב. לג'ונסון יהיו שבעה ימים לספק את תגובתו.

במסמך, שנשלח לכל מי שנחשד כי השתתף במסיבות שנערכו לכאורה בזמן סגר הקורונה בבריטניה, מתבקשים הנמענים לספק הסבר בנוגע להשתתפותם באירועים. מוקדם יותר אתמול נמסרה לג'ונסון אזהרה מחבר פרלמנט בכיר מהמפלגה השמרנית, ולפיה יהיה לראש הממשלה "קשה מאוד" להישאר בתפקידו אם המשטרה תטיל עליו קנס.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון שומר על הכושר בפארק סט. ג'יימס בלונדון
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון שומר על הכושר בפארק סט. ג'יימס בלונדון | צילום: רויטרס

מוקדם יותר השבוע פורסמה תמונה חדשה של ג'ונסון באירוע שנערך בדאונינג 10 בחג המולד הקודם, ומשטרת המטרופולין שוקלת מחדש את צעדיה לגבי חקירת אותו אירוע, בו נראה ראש הממשלה לצד בקבוק אלכוהול פתוח. בזמן האירוע, שנערך ב-15 בדצמבר 2020, לונדון הייתה תחת סגר הדוק שאסר על אירועים חברתיים בין אנשים ממשקי בית שונים.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון מבקר את החיילים הבריטים המוצבים בוורשה
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון מבקר את החיילים הבריטים המוצבים בוורשה | צילום: רויטרס

בצל הפרשה שמעיקה על ג'ונסון מבית, השבוע הוא נפגש בוורשה עם עמיתו הפולני מטאוש מורבייצקי ועם נשיא פולין אנדז'יי דודה, על הרקע החשש המתמשך מפני פלישה רוסית לאוקראינה, ודן עמם בחיזוק פולין כשחקנית מפתח בצד המזרחי של נאט"ו. ג'ונסון ניצל את הזמן גם כדי לבקר את החיילים הבריטים המוצבים בפולין.