חי 18 שנים בשדה התעופה: מת האיראני ששימש השראה לסרט "הטרמינל"

מהראן קארימי נאסרי, פליט איראני בן 77 שחי בנמל התעופה "שארל דה גול" בפריז מצא את מותו בטרמינל 2F, ובצרפת דיווחו כי הוא מת מוות טבעי. קארימי נאסרי נחת לראשונה בנמל התעופה "שארל דה גול" בשנת 1988, אך לא קיבל אשרת כניסה לצרפת ולא הייתה לו האפשרות לשוב למדינתו או להיכנס למדינה אחרת

מהראן קארימי נאסרי
מהראן קארימי נאסרי לצד כרזה של הסרט "הטרמינל" | צילום: מתוך טוויטר

מהראן קארימי נאסרי, גבר איראני בן 77 שחי בנמל התעופה "שארל דה גול" שבפריז במשך 18 שנים, ומי ששימש השראה לסרטו של הבמאי סטיבן שפילברג "הטרמינל" (2005) בכיכובו של טום הנקס, מצא את מותו הלילה (ראשון) בטרמינל 2F שבשדה. בצרפת דיווחו כי נאסרי מת מוות טבעי.

קארימי נאסרי נחת לראשונה בנמל התעופה "שארל דה גול" בשנת 1988, לאחר שבילה כמה שנים בבלגיה, וגורש מבריטניה, הולנד וגרמניה בניסיון לאתר את אימו, מאחר שלא היו ברשותו את מסמכי ההגירה הנדרשים. לא הייתה לו האפשרות לצאת מהשדה, ולא יכל לשוב לאף מדינה.

בית המשפט קבע שלא ניתן לגרשו מנצל התעופה, הוא נאלץ להעביר בו את זמנו והשתקע בו לא פחות מ-18 שנים. בשנת 1999 קיבל מהרשויות בצרפת מעמד של פליט שאפשר לו לצאת משדה התעופה, אם כי נאסרי "בחר" לצאת ממנו רק 7 שנים לאחר מכן, בשנת 2006, בעקבות אירוע רפואי עמו נאלץ להתמודד.

מהראן קארימי נאסרי
יצא לחפש את אימו והשתקע 18 שנים בנמה''ת ''שארל דה גול''. מהראן קארימי נאסרי | צילום: מתוך טוויטר

סיפורו יוצא הדופן של נאסרי, יליד מחוז ח'וזסתאן שבדרום הרפובליקה האיסלאמית, משך את תשומת ליבה של התקשורת הבינלאומית והגיע עד לאוזניו של שפילברג, שראה בנסארי השראה לסרט "הטרמינל". בדומה לסיפור חייו של נאסרי, הסרט מתייחס לאדם שנלכד בשדה התעופה "JFK" בניו יורק, כשכניסתו לארצות הברית נדחית והוא אינו יכול לחזור לארצו הפיקטיבית 'קרקוזיה', בשל הפיכה צבאית שהתרחשה בה בזמן טיסתו. בשלב מסוים, קארימי נאסרי, שכינה את עצמו "סר אלפרד", התראיין שש פעמים ביום.

את שארית חייו בילה נאסרי באכסניה מחוץ לנמל התעופה, וחי מהכספים שקיבל עבור זכויות הסרט. בשבועות שלפני מותו, החליט נאסרי לשוב לנמל התעופה, וכאמור, אתמול הוא הלך לעולמו. יושב על הספסל שלו כשהוא מוקף עגלות ובהן רכושו, הוא בילה את ימיו בכתיבה על חייו במחברת ובקריאת ספרים ועיתונים. את אימו הוא מעולם לא מצא. הוא נמצא כשברשותו כמה אלפי יורו, טענו בצרפת.