440 גופות עם חבל לצווארן: קבר האחים שמזעזע את אוקראינה

הגופות התגלו בבית קברות בצפון-מערב העיר איזיום הסמוכה לחרקוב, רבות מהן עם ידיים קשורות. ראש לשכתו של הנשיא זלנסקי הגיב למראות הקשים: "רוסיה היא מדינה רוצחת שנותנת חסות לטרור"

אתר לקבורה המונית התגלה באוקראינה
אתר לקבורה המונית התגלה באוקראינה | צילום: לשכת נשיאות אוקראינה

לאחר שנכבשה לאחרונה מחדש על ידי הכוחות האוקראינים, גופות רבות נמצאו עם חבל הכרוך סביב צווארן וידיים קשורות באתר קבורה המונית בעיר איזיום שבאוקראינה, כך פורסם היום (שישי) בסוכנות הידיעות "רויטרס".

שוטרים ומומחי זיהוי פלילי מאוקראינה סייעו בחילוץ הגופות באתר שמסומן כולו בצלבי עץ, בקצה בית קברות בצפון-מערב העיר. המראות הקשים חושפים שקיות לבנות רבות שמולאו בגופות אשר נותרו שרועות על הקרקע.

הרשויות האוקראיניות דיווחו מוקדם יותר על מציאת אתר הקבורה בעיר, המכיל כ-440 גופות בסך הכל. "נמצאה קבורה המונית באיזיום, אזור חרקוב", כתב אנדריי ירמק, ראש לשכתו של זלנסקי. "הנהלים הכרחיים כבר החלו. כל הגופות יועברו מקבריהן, ויישלחו לבדיקה פורנזית. רוסיה היא מדינה רוצחת, מדינה שנותנת חסות לטרור".

חוקר המשטרה הראשי של אזור חרקוב סיפר על גילוי אתר הקבורה ההמונית, ומסר כי במשטרה מודעים למספר אתרים נוספים, במקומות אחרים באזור חרקוב. איזיום היא עיר מפתח בלחימה הרוסית שבמזרח אירופה, אשר הייתה תחת כיבוש רוסי במשך חודשים רבים - אך נכבשה מחדש על ידי האוקראינים במתקפה האוקראינית ההולכת וגוברת.

נשיא אוקראינה אישר כי נמצא "אתר לקבורה המונית", אך לדבריו, "מידע ברור ומאומת" יותר יפורסם מאוחר יותר במהלך היום. תמונה שפרסם המטה האוקראיני, מציגה את צלבי העץ שיוצאים מתוך תלוליות באדמה, המוקפת בעצים.

אתר לקבורה המונית התגלה באוקראינה
אתר לקבורה המונית התגלה באוקראינה | צילום: לשכת נשיאות אוקראינה

כעת מוטלת על המשטרה המקומית המשימה לחקור את כלל החשודים בפשעי המלחמה הרוסיים בכפרים, בעיירות ובערים שנכבשו מחדש על ידי כוחות אוקראינים, במתקפת הבזק בחודש האחרון. בהתייחס לאתר איזיום, מסר החוקר הראשי: "אני יכול לומר שזאת אחת הקבורות הגדולות ביותר בעיר, שבה כ-440 גופות נקברו במקום אחד".