שוברת שיאים: "מרילין מונרו" של אנדי וורהול נמכרה ב-195 מיליון דולר

הדיוקן המודרני של הכוכבת ההוליוודית, שמהווה את אחת מיצירותיו האייקוניות והמפורסמות ביותר של אמן הפופ-ארט האמריקני שהלך לעולמו ב-1987, הפכה ליצירת האמנות מהמאה ה-20 היקרה ביותר שנמכרה במכירה פומבית אי פעם. "הפסגה המוחלטת של הפופ האמריקני"

זמן צפייה: 00:28

שיא כול הזמנים: הדיוקן המודרני המפורסם של מרילין מונרו, שנקרא "Shot Sage Blue Marilyn" ונוצר על ידי אומן הפופ ארט האמריקני אנדי וורהול שהלך לעולמו ב-1987, נמכר אתמול (שני) במכירה פומבית בשיא של 195 מיליון דולרים.

מדובר באחת מיצירותיו האייקוניות ביותר, אשר מציגה פורטרט צבעוני של הכוכבת ההוליוודית משנות ה-60, שהפכה לפיסת האומנות מהמאה ה-20 בעלת הערך הגבוה ביותר שהוצעה אי-פעם במכירה פומבית. היצירה נמכרה על ידי הבית למכירה פומבית כריסטי'ס, בניו יורק שבארצות הברית, כשההערכות המוקדמות שיערו שעלות היצירה תגיע עד לשווי של כ-200 מיליון דולרים.

היצירה של מרלין מונרו, מאת אנדי וורהול | צילום: רויטרס

היצירה הוצעה למכירה על ידי עמותה שאותה הקימה סוחרת האומנות השוויצרית דוריס אמאן, והכנסותיה ייתרמו לארגוני צדקה. פריט אומנות זה מבוסס על צילום מקורי של השחקנית האגדית משנת 1953, אשר נועד לקדם את סרטה "ניאגרה" - ומהווה חלק מסדרת יצירות של האומן באותו הנושא. אלכס רוטר יושב ראש בית המכירות, אמר כי מדובר ב"פסגה המוחלטת של הפופ האמריקני".

הפורטרט נעשה בשיטה מיוחדת שנקראת "הדפס רשת", שבה מכפילים תמונות על גבי נייר או קנבאס באמצעות שכבה של משי דק כמו סטנסיל. היצירה היא מן המוכרות ביותר של האומן המפורסם אנדי וורהול, והוא יצר אותה קצת אחרי מותה של מרלין מונרו, עוד בשנת 1962.

מרלין מונרו
מרלין מונרו | צילום: distractify.com

השיא אשר היה קיים עד כה לעלות של יצירה משנות ה-20 אשר הוצעה במכירה פומבית, עמד על 179.4 מיליון דולרים בעבור ציור של פאבלו פיקאסו - אשר נקרא "Les Femmes d'Alger" ונמכר לפני שבע שנים בסותבי'ס, בית מכירות פומביות מן המובילים בעולם.