ביהמ"ש באוסטרליה קבע: 15 שנות מאסר למלכה לייפר בגין עבירות מין

לאחר שהוסגרה מישראל והורשעה בעבירות מין שביצעה בתלמידותיה דסי ארליך ואלי סאפר, המנהלת לשעבר של בית ספר חרדי במלבורן נידונה לעונש מאסר ממושך. בנוסף קבע בית המשפט כי לייפר לא תוכל לבקש שחרור מוקדם עד אשר תרצה 11.5 שנות מאסר לפחות

זמן צפייה: 00:27

מלכה לייפר, מנהלת לשעבר בבית ספר חרדי במלבורן שבאוסטרליה, נידונה במדינה הלילה (חמישי) ל-15 שנות מאסר בגין עבירות מין שביצעה בתלמידותיה דסי ארליך ואלי סאפר. עוד קבע בית המשפט המקומי כי לייפר לא תוכל לבקש להקדים את שחרורה עד אשר תרצה 11.5 שנות מאסר בפועל לפחות. נפגעות המעשים של לייפר אמרו בסיום המשפט כי "היום הסתיים החלק הזה בחיינו".

ממרכז הסיוע "מגן", שליווה את נפגעותיה של לייפר, נמסר בתגובה: "הצדק ניצח. כל זאת בזכות מאבקן העיקש של ניקול, אלי ודסי. כל הטריקים והמיליונים ששפכה עליה הקהילה, במטרה שתחמוק מן הדין לא עזרו וגם ההתערבות של השר לשעבר לא עזרה ומלכה לייפר לא הצליחה לברוח מלקחת אחריות על מעשיה. ידע כל עבריין כי סוף הצדק לצאת לאור. לא תשתוק".

מלכה לייפר
מלכה לייפר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הסגרתה של לייפר מישראל התעכבה, לאחר שהשר לשעבר יעקב ליצמן פעל כדי להשפיע ולהשאירה בארץ, אך בינואר 2021 היא הוסגרה לאוסטרליה. בית המשפט באוסטרליה הרשיע את מלכה לייפר בחודש אפריל באונס, תקיפה מינית ועבירות מין נוספות שביצעה בשתי אחיות שהיו תלמידות שלה בבית הספר החרדי במלבורן שניהלה.

לייפר, בת ה-56, כיהנה כמנהלת של בית הספר כאשר ביצעה את העבירות, לפני כ-15 שנה. לאחר משפט בן שישה שבועות בית המשפט בוויקטוריה הרשיע אותה בהתעללות מינית בשתי תלמידותיה, אחיות שהיו בנות 16 ו-17 באותה העת, וזיכה אותה מהאישומים לגבי נערה שלישית.