לאחר ההרשעה: באוסטרליה חוקרים כיצד ברחה מלכה לייפר לישראל

מנהלת בית הספר החרדי לשעבר ברחה לישראל בשנת 2008 והושרעה לפני כחודשיים באונס והתעללות מינית בשתי תלמידות שלה לשעבר במלבורן. כעת במשטרה המקומית החליטו לחזור לחקירת בריחתה מאוסטרליה, לאחר שזו הושהתה בזמן המשפט

זמן צפייה: 00:23

בתקשורת באוסטרליה דיווחו אמש (שבת) כי המשטרה המקומית החלה לחקור מחדש את מקרה בריחתה של מלכה לייפר מאוסטרליה לישראל לאחר שהועלו נגדה האשמות על התעללות מינית. על פי החשד, חבר בוועד המנהל של בית הספר אותו ניהלה סייע לה להזמין כרטיס טיסה כשההאשות הראשונות נגדה הושמעו והיא פוטרה.

המקרה היה ב-2008, לאחר שהתקבלו בבית הספר החרדי אותו ניהלה תלונות על מעשיה. לייפר פוטרה והחשד הוא שאשתו של אחד מחברי הוועד המנהל הזמינה לה את כרטיס הטיסה לישראל ביום שלאחר מכן. הטיסה שולמה על ידי חברה שמקושרת לראש הוועד.

מלכה לייפר בבית המשפט
מלכה לייפר בבית המשפט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

התלונות הגיעו למשטרה המקומית במלבורן רק לאחר שלייפר כבר המריאה לישראל. המשטרה החלה לחקור את העניין כבר ב-2015 אך השהתה את החקירה בשל המשפט של לייפר.

כזכור, לייפר הוסגרה לאוסטרליה בשנת 2021 בעקבות ההאשמות על התעללות מינית בשתי תלמידותיה בבית הספר החרדי שניהלה. היא הורשעה לפני כחודשיים באונס, תקיפה מינית ועבירות מין נוספות שביצעה בשתי אחיות וכעת מחכה לגזר דין.