לאחר 15 שנים: חשוד רשמי בהיעלמותה של הילדה מדלן מקאן

התביעה הציבורית בפורטוגל הוציאה הודעה לפיה לראשונה מאז הוכרזו הוריה של מדלן כחשודים בתיק ונוקו, ישנו חשוד רשמי בתיק. כזכור, מקאן נעלמה במהלך חופשה משפחתית באלגרבה שבפורטוגל בשנת 2007, ומאז לא נמצאו עקבותיה

זמן צפייה: 01:53

התביעה בתיק חקירת היעלמותה של הילדה הבריטית מדלן מקאן בפורטוגל הודיעה אמש (חמישי) כי אדם הוכרז כחשוד רשמי בתיק. התביעה הפורטוגלית לא ציינה את שמו של האדם, אך אמרה כי היא פועלת תחת הנחיות הרשויות בגרמניה.

מדלן מקאן
מדלן מקאן

כזכור, מדלן, שהייתה כמעט בת 4 באותה עת, נעלמה במהלך חופשה משפחתית בפראיה דה לוז ב-2007. היא מעולם לא נמצאה והחוקרים מאמינים שהיא נחטפה מדירת הנופש בה שהתה המשפחה באתר הנופש באלגרבה, פורטוגל.

הדירה ממנה נעלמה מדלן מקאן בפראיה דה לוז שבפורטוגל
הדירה ממנה נעלמה מדלן מקאן בפראיה דה לוז שבפורטוגל | צילום: רויטרס

בשנת 2020 משטרת גרמניה הודיעה כי היא חוקרת גבר בן 45 בשם כריסטיאן בקשר למקרה, אך הוא לא הואשם ומכחיש כל מעורבות בהיעלמותה של מדלן, ומרצה עונש מאסר בגין עבירות סמים בגרמניה ואונס של אישה בת 72.

גרי וקייט מקאן, הוריה של מדלן, 10 שנים אחרי היעלמותה
גרי וקייט מקאן, הוריה של מדלן, 10 שנים אחרי היעלמותה | צילום: SKY NEWS

זו הפעם הראשונה שהתובעים הפורטוגלים מכריזים על חשוד רשמי בתיק מאז שהוריה של מדלן, קייט וג'רי מקאן, הוכרזו כחשודים לפני 15 שנה, ונוקו מאשמה מאוחר יותר. ב-3 במאי יחלפו 15 שנים מאז שמדלן דווחה כנעדרת, ולפי החוק הפורטוגלי לא יהיה ניתן עוד להכריז על מישהו כ"אדם בעל עניין" בתיק מעבר לתאריך זה.

עם זאת, בהודעתו, משרד התביעה הציבורית של פורטוגל אמר כי המהלך לא מונע מתזמון, אלא על ידי "אינדיקציות חזקות" למעורבות בפשע.