בעקבות הבצורת באירופה: ספינות קרב נאציות התגלו בנהר הדנובה

הריסות של ספינות מלחמה גרמניות נחשפו ליד העיר פרחובו שבסרביה, בעקבות ההתייבשות בנהר השני בגודלו ביבשת. הספינות מכילות בתוכן אלפי קילוגרמים של חומר נפץ - ומהוות איום ביטחוני וסביבתי במשך שנים • תיעוד

זמן צפייה: 00:29

הריסות של ספינות קרב גרמניות ממלחמת העולם השנייה התגלו אתמול (שישי) בקרקעית נהר הדנובה ליד העיר פרחובו שבסרביה, בעקבות ירידת המפלס של נהר הדנובה לשפל של עשורים, כך פורסם בסוכנות הידיעות רויטרס. ההריסות שנחשפו הן חלק ממאות כלי שיט מהצי הנאצי ששקועים במי הדנובה לאורך אירופה, מאז נסיגתם מהים השחור בשנת 1944.

הספינות מצוידות עד היום בעשרות אלפי קילוגרמים של חומרי נפץ, מה שמקשה על הרשויות לפנות אותם. הסכנה שהספינות השקועות מייצרות, גורמת לנתיב השיט באזורים מסוימים של הדנובה להצטמצם למאה מטרים בלבד, ובנוסף מיצרת איום סביבתי. מזה עשרות שנים שהתושבים בעיר פרוחבו מזהירים מהסכנה הטמונה בהריסות שבחצר הימי של עירם, וכעת משנחשפו, לא ברור אם וכיצד יפנו אותן משם.

ספינות קרב נאציות התגלו בנהר הדנובה
ספינות קרב נאציות התגלו בנהר הדנובה | צילום: רויטרס

ספינות קרב נאציות בצורת אירופה
ספינות קרב נאציות בצורת אירופה | צילום: רויטרס

הבצורת הקשה שפוקדת את אירופה מייבשת את נהרות אירופה ומפלס המים יורד לשפל חסר תקדים. יותר מוקדם השבוע נחשף ה"דולמן של גוואדלפרל" - או בשמו המוכר "הסטונהנג' הספרדי". בתחילת השבוע דווח כי מפלסי המים בנהרות התמזה והריין שברו שיאים שליליים, מה שהביא לעצירה או עיכוב בספינות משא ועליהן סחורות, פחם ותבואה, ולהחמרת המשבר הכלכלי שמשתולל באירופה.