דיווח בקליפורניה: זוכה יחיד בכ-2 מיליארד דולר בלוטו

חברת לוטו מקומית הודיעה כי כרטיס שנמכר במדינה תואם את כל ששת המספרים של ה"ג'קפוט" בלוטו, והוא הזוכה הגדול ב-2.04 מיליארד דולרים. חברת "פאוורבול" שעורכת את הגרלת הלוטו אישרה גם היא כי נמצא כרטיס זוכה בקליפורניה - ובעליו יזכה בסכום הגדול ביותר שחולק אי פעם בארה"ב

זמן צפייה: 02:13

לאחר שדיווחה חברת הלוטו האמריקנית "פאוורבול" מוקדם יותר היום (שלישי) כי לא נמצא זוכה בהגרלה על הסכום הגדול - ה"ג'קפוט", חברת לוטו מקומית ממדינת קליפורניה צייצה בחשבון הטוויטר שלה כי כרטיס אחד שנמכר במרכז Joe’s Service תואם את כל ששת המספרים שהוגרלו, ובעליו זכה בפרס הגדול ביותר בלוטו האמריקני עד היום - 2.04 מיליארד דולרים. "פאוורבול" אישרו כי לאחר בדיקה נמצא כרטיס זוכה בקליפורניה.

רשת CNN דיווחה כי הסיכויים שניתנו לזכייה בהגרלה הנוכחית היו 1 ל-292.2 מיליון, זאת בעקבות הביקוש הרב שהיה למכירת הכרטיסים האחרונה בשל הסכום הגבוה שהוצא. כמו כן, חברת הלוטו דיווחה כי פרסים קטנים יותר חולקו בשווי כולל של מיליוני דולרים.

ההכרזה היום התעכבה בכ-10 שעות עקב ביקוש אדיר לכרטיסי לוטו, כך נמסר מחברת "פאוורבול". החברה דיווחה באתר הרשמי שלה כי תושבים רבים ממדינות ארה"ב שאינן שותפות להגרלה הלוטו, כמו יוטה, נוודה, הוואי, אלסקה ואלבמה, חצו את גבולות המדינה כדי לרכוש כרטיס ולהשתתף בהגרלה הגדולה על כ-2 מיליארד דולרים.

האתר הפיננסי "פורבס" פירט את ענייני המס החלים על זכייה בלוטו בארה"ב, וציין כי הסכום שייקח הזוכה המאושר הביתה קטן בהרבה מהסכום המוכרז של 2.3 מיליארד דולר. הזוכה יוכל לבחור האם לקבל את כספי הזכייה בבת אחת או לחלק אותם ל-30 תשלומים שיתפרסו על פני 29 שנים.

חצו מדינות כדי לשתתף, הגרלת הלוטו בארה''ב
חצו מדינות כדי לשתתף, הגרלת הלוטו בארה''ב | צילום: רויטרס

לפי הדיווח בפורבס, האפשרות הפופולרית יותר היא לקיחת כל סכום הזכייה בבת אחת, אף על פי שזו פחות מומלצת כיוון שאז ניתן רק 75% מהסכום, ובפריסה לתשלומים יקבל הזוכה את כל 100 האחוזים. אולם גם זה לא מדויק, כיוון שיש מסים על הזכייה כך או כך, שמקטינים את הסכום עוד יותר. בין היתר, חובת מס של 24% - על "זכיית הימורים" - חלה על סכום הזכייה, ובנוסף לכך מס פדרלי של עד 37%, תלוי בהכנסות נוספות או בהנחות מס.