מחאת גיל הפנסיה בצרפת: מפגינים הסתערו על משרדי לואי ויטון

המוחים תועדו כשהם מחזיקים דגלים ואבוקות, וקוראים להפסיק את הליך הרפורמה שמובילה ממשלתו של עמנואל מקרון, שמהותה העלאת גיל הפרישה במדינה מ-62 ל-64 בשל גירעונות מצטברים. "אנו צריכים למצוא היכן נמצא הכסף שלנו - כנראה אצל חברות כמו לואי ויטון"

מוחים בפריז התפרצו למשרדי המטרה של לואי ויטון
מוחים בפריז התפרצו למשרדי המטרה של לואי ויטון | צילום: מן הטוויטר

עשרות עובדי איגוד הרכבת הצרפתית הסתערו על משרדי המטה של חברת היוקרה לואי ויטון הבוקר (חמישי), וזו כאקט מחאה על העלאת גיל הפנסיה במדינה מ -62 ל-64 - כך דווח על ידי "בלומברג". הם נראו כשהם מחזיקים דגלים ואבוקות וקוראים להפסיק את הרפורמה.

ממשלת מקרון טוענת כי העלאת גיל הפנסיה היא חיונית להגברת שיעורי התעסוקה ועצירת הצטברות הגירעונות במערכת הפנסיה הציבורית. תוכנית הפרישה הפנסיונית בצרפת נחשבת לאחת ה"נדיבות" בעולם, והשינוי שלה הוא בגדר בל-יעבור לצרפתים רבים.

מקרון הפך את העלאת גיל הפרישה לאבן יסוד במסע הבחירות החוזר שלו, ורואה בניצחונו אישור פומבי לתוכנית. יחד עם זאת, המתנגדים טוענים שצרפתים רבים הצביעו עבורו לא מפני שתמכו במצע שלו, אלא כדי לחסום את יריבתו מהימין הקיצוני, מארין לה פן.

מוחים בפריז התפרצו למשרדי המטרה של לואי ויטון
מוחים בפריז התפרצו למשרדי המטרה של לואי ויטון | צילום: רויטרס

האיגודים המקצועיים, לעומת זו, טוענים כי שינוי גיל הפרישה יפגע באופן לא פרופורציונלי במעוטי היכולת וכי יש לבחון שיטות אחרות לאיזון מערכת, כולל הטלת מיסים גבוהים יותר על עסקים ובעלי ממון. זו הסיבה, אם כן, שהמחאות התחילו להיות יותר ויותר מכוונות אל משרדי תאגידים גדולים במדינה. ההסתערות אל עבר משרדי לואי ויטון הם רק חלק ממגמה -  אתמול, למשל, הסתערו קבוצות קטנות של מוחים על משרדי BlackRock Inc. ו- Natixis SA.

"הממשלה שלנו טוענת שהיא נאבקת לממן את מערכת הביטוח הלאומי והפנסיה שלנו, ולכן אנו צריכים למצוא היכן נמצא הכסף שלנו - כנראה אצל חברות כמו לואי ויטון", כך אמר אחד המפגינים לערוץ הצרפתי BFM TV לאחר שעזב את בניין חברת היוקרה.