עימותים אלימים בהפגנת ענק פרו-פלסטינית בלונדון, עשרות נעצרו

הפגנת הענק, המכונה גם "צעדת חצי המיליון", מתקיימת בבריטניה בב"יום הפסקת האש" - הנחשב ליום זיכרון לאומי לחללי מלחמת העולם הראשונה. עימותים נרשמו בין מפגיני ימין לצועדים הפרו-פלסטינים, יותר מ-80 מהמתנגדים להפגנות נעצרו על מנת "למנוע הפרת סדר", לדברי המשטרה המקומית

זמן צפייה: 03:35

מאות אלפי בני אדם צועדים היום (שבת) בצעדה פרו-פלסטינית בלונדון. מדובר בהפגנה חריגה בגודלה, המכונה גם "צעדת חצי המיליון" בפני המארגנים. קיום צעדת-הענק במועד "יום שביתת הנשק" - יום הזיכרון הלאומי לחיילים הבריטים שנפלו במלחמת העולם הראשונה - גרר ביקורת קשה בממלכה, ולבסוף גם נרשמו עימותים אלימים בין הצועדים לארגוני הימין במדינה - בהם נעצרו 82 מתנגדים להפגנות. משטרת לונדון נערכה בכוחות מתוגברים, וכ-2,000 שוטרים נפרשו בעיר.

שרי ממשלת בריטניה קראו לבטל את הצעדה מכיוון שכאמור, היא חלה ביום שביתת הנשק, המציין את סופה של מלחמת העולם הראשונה ומנציח את חללי צבא בריטניה. יחד עם זאת, ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק איפשר את קיום הצעדה כמתוכנן, וזו על אף שביקר את תזמון ההפגנה וכינה אותו "לא מכובד". על רקע סוגיה זו, עימותים נרשמו בין מפגיני ימין בריטים לצועדים הפרו-פלסטינים ומשטרת לונדון, וכאמור 82 מתנגדים נעצרו - על מנת "למנוע הפרת סדר", לדברי המשטרה.

עימותים בלונדון
עימותים בלונדון | צילום: רויטרס

ברשת ה-CNN נכתב, כי קבוצת מפגינים המתנגדים ל"צעדת החצי מיליון" התאספה ליד אנדרטה צבאית בלונדון, וניסתה להסתער עליה. כמו כן, קבוצה אחרת ניסתה להגיע לוויטהול, הרובע הלונדוני בו נמצאים משרדי הממשלה, וכן ביתו של רה"מ בריטניה סונאק.

תפילה מוסלמית במהלך הצעדה, היום
תפילה מוסלמית במהלך הצעדה, היום | צילום: רויטרס
יהודים חרדים אנטי-ציונים בהפגנה בלונדון, היום
יהודים חרדים אנטי-ציונים בהפגנה בלונדון, היום | צילום: רויטרס

בתמונות וסרטונים שצולמו בצעדה, ניתן לשמוע את המפגינים צועקים ומניפים שלטים האומרים "מהנהר עד לים - פלסטין תהיה חופשית" לצד שלטים בעד הפסקת אש ברצועת עזה.