הורשע באונס: 4.5 שנות מאסר נגזרו על כדורגלן העבר דני אלבס

בית המשפט בברצלונה גזר את דינו של כוכב נבחרת ברזיל וברצלונה בעבר, לאחר שהורשע באונס אישה במועדון לילה בעיר לפני כשנה, בערב הסילבסטר. אלבס, שכבר נמצא במעצר יותר משנה, טען כי יחסי המין בוצעו בהסכמה - אך בית המשפט קבע כי קיימות מספיק ראיות המעידות על אונס

דני אלבס בבית המשפט בברצלונה
דני אלבס בבית המשפט בברצלונה | צילום: רויטרס

בית המשפט בברצלונה מצא היום (חמישי) את כדורגל העבר דני אלבס אשם בעבירת אונס, וגזר עליו 4.5 שנות מאסר בפועל. אלבס בן ה-40, כוכב נבחרת ברזיל וברצלונה בעבר, נמצא אשם במעשה שביצע נגד אישה במועדון לילה בעיר, ב-31 בדצמבר 2022, ערב השנה החדשה.

לפי פרטי פסק הדין, אלבס פיתה את אחת הנשים שפגש במועדון לגשת איתו אל תא השירותים במועדון, ושם ביצע את זממו. אלבס טען כי האישה יכלה לעזוב את המקום בכל שלב שרצתה, אך בית המשפט בעיר הספרדית התנגד לטענה, וקבע כי קיימות מספיק ראיות מלבד עדותה של המתלוננת, אשר מעידות כי בוצע אונס.

אלבס, שעליו הוטל גם תשלום פיצויים של 150 אלף אירו לנאנסת, נמצא במעצר ממושך כבר מחודש ינואר בשנה שעברה, עוד לפני שהחל המשפט בעניינו. במהלך הדיונים שינה את גרסתו מספר פעמים. תחילה טען שאינו מכיר את המתלוננת, לאחר מכן הודה שפגש אותה במועדון, אך התעקש כי לא התרחש ביניהם מגע מיני, ולבסוף הודה כי קיים עמה יחסי מין, אך טען שאלה בוצעו בהסכמה. "שנינו נהנינו", אמר.

דני אלבס במהלך אימון נבחרת ברזיל
דני אלבס במהלך אימון נבחרת ברזיל | צילום: רויטרס

במהלך הדיונים טענה התביעה כי אלבס וחברו קנו בקבוק שמפניה לשלוש בחורות שבילו במועדון, וזאת לפני שכוכב העבר ביקש מאחת מהן, המתלוננת, לגשת איתו לשירותים. נאמר כי בשלב הזה הפך אלבס לאלים, וכפה יחסי מין על המתלוננת בזמן שזו מבקשת מספר פעמים לעזוב את המקום.

בספרד עבירת אונס יכולה לגרור אחריה עונש מאסר בפועל של עד 15 שנים. במקרה של אלבס הפרקליטות דרשה עונש של 9 שנות מאסר, אך לבסוף כאמור נגזר דינו ל-4.5 שנים, לאחר יותר משנה שבה כבר שהה במעצר.

לזכותו של אלבס, אחד השחקנים המעוטרים בהיסטוריה, 126 הופעות בנבחרת ברזיל, במדיה כבש שמונה שערים. הוא החל את הקריירה שלו בקבוצה הברזילאית באהיה, וקבוצתו הראשונה באירופה הייתה סביליה הספרדית, אליה הצטרף בשנת 2002, ועמה זכה פעמיים ברציפות בגביע אופ"א. בשנת 2008 עבר לברצלונה, בה שיחק בדרך כלל בעמדת המגן הימני, ועמה זכה בשש אליפויות הליגה הספרדית, וכן היה שותף לשלוש זכיות בליגת האלופות. בהמשך שיחק גם ביובנטוס האיטלקית ובפריז סן-ז'רמן הצרפתית, ובשנת 2022 חזר לברזיל וסיים את הקריירה בקבוצת אוניברסידד נסיונל.