המונדיאל מגיע לקטר - שלא מעוניינת בזוגות חד-מיניים: "חוששים מהתנהגות לא הולמת"

טרם גביע העולם בכדורגל הצפוי להתקיים בסוף השנה הנוכחית בנסיכות המפרצית, בתחקיר שערכו שני עיתונאים עולה כי כמה מלונות המיועדים לאירוח תיירים מסרבים לקבל אורחים להט"בים. הסיבה: "התנהגות בפומבי שאינה הולמת את ערכי המדינה"

גביע העולם בקטר
גביע העולם בקטר | צילום: רויטרס

אירוע הספורט מהגדולים בעולם מגיע לראשונה למדינה ערבית, אך הקדמה מסתבר לא הגיעה לשם: כמה מלונות בקטר הודיעו כי יסרבו לארח זוגות חד מיניים שמגיעים לנסיכות המפרצית כדי לצפות במשחקי המונדיאל שייערכו במדינה בסוף השנה. כך עולה מתחקיר שפורסם בעיתון הנורבגי "NRK". זאת, חרף הבטחותיה של קטר לדאוג לשלומם של הזוגות החד-מיניים.

שני עיתונאים, האחד שבדי והשני דני ביצעו תחקיר שבו יצרו קשר עם 69 המלונות המורשים למונדיאל ו"התחזו" לזוג חד-מיני המחפש מקום לשהות בו בתקופת הטורניר.

לפי הממצאים, שלושה מלונות סירבו בתוקף לארח אותם במלון בטענה שבעבר המשטרה הגיעה למלון בעקבות זאת, בעוד שעשרים מלונות נוספים הביעו את חששם מפני "התנהגות ולבוש שאינם הולמים את ערכי המדינה" מצד בני הזוג. כזכור, הומוסקסואליות אינה חוקית בקטאר, ויחסים חד-מיניים עלולים להוביל לאישומים פליליים ולעונש מאסר של עד כשבע שנים.

אמיר קטר תמים בן חמד
האיש השולט בקטר, האמיר תמים בן חמד | צילום: רויטרס

מפיפ"א נמסר בתגובה כי היא "בטוחה שקטר תנקוט בכל האמצעים הדרושים בכדי לארח את אנשי קהילת הלהט"ב כדי שיוכלו להרגיש בטוחים עת שהייתם במדינה". במקביל, ההתאחדות לכדורגל בנורבגיה ושבדיה גינו את ממצאי התחקיר ואמרו כי "קטר מחויבת להיות ערבה לביטחונם המשפטי של כל האנשים המגיעים אליה".