צ' קוריאה שיגרה טיל בליסטי משטחה - ביפן מוחים

לפי מידע שמסר צבא דרום קוריאה לסוכנות הידיעות Yonhap, הטיל שוגר ממזרח המדינה ונחת בתחום המים הכלכליים של יפן. לא דווח על נזק. יפן: "מגנים בחריפות את שיגור הטיל"

ניסוי תשיעי ב-2017 (רויטרס)

"צפון קוריאה שיגרה משטחה עצם בלתי מזוהה הנחשד כטיל בליסטי", כך מסר הלילה (שני) הצבא הדרום קוריאני לסוכנות הידיעות Yonhap. לפי הדיווח, הטיל שוגר מאזור החוף, סמוך למחוז גאנגוון במזרח המדינה. אם יתברר כניסוי, מדובר בפעם ה-9 מאז תחילת שנת 2017 בה צפון קוריאה משגרת טיל בליסטי מתחומיה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

על פי הצבא הדרום קוריאני, הטיל מסוג סקאד ששוגר נחת בתוך שטח המים הכלכליים של יפן לאחר ששהה כ-6 דקות באוויר ועבר מרחק של כ-450 ק"מ. מדובר בשיפור לעומת כמה מהניסויים הקודמים, בהם הטיל התפוצץ כמעט באופן מיידי. הפיקוד הפסיפי של הצבא האמריקני אישר גם הוא את הדיווח.

דובר הממשלה היפנית יושיהידו סוגה הגיב לשיגור הבליסטי על ידי צפון קוריאה ומסר כי הטיל נחת בשטח המים הכלכליים של המדינה. "לא קיבלנו דיווחים על נזק", אמר והוסיף כי יפן מגנה בחריפות את שיגור הטיל מצד פיונגיאנג. סוגה המשיך את הודעתו לעיתונאים ואמר: "שיגור הטיל ע"י צפון קוריאה הוא בעייתי לביטחונן של ספינותינו ומטוסינו. מדובר בהפרה של החלטות האו"ם".

הטיל נחת בשטח המים של יפן. אבה (רויטרס)
הטיל נחת בשטח המים של יפן. אבה (רויטרס)

ראש הממשלה היפני שינזו אבה גינה בהצהרה רשמית את שיגור הטיל שנתפס כפרובוקציות מצד צפון קוריאה. אבה מסר בהמשך שמדינתו בוחנת עם גורמים בארה"ב תגובה ישירה להתגרותה של פיונגיאנג. "נשמור על שיתוף פעולה קרוב עם דרום קוריאה ומדינות אחרות בנושא. הסכמנו בועידת ה- G7 שהנושא הצפון קוריאני הוא בעדיפות עליונה", הוסיף.

נשיא דרום קוריאה מון ג'יאה-אין הודיעה על כינוס חירום של הקבינט הביטחוני, לאחר שהרמטכ"ל במדינתו עדכן אותו בפרטים. גם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עודכן בנושא, כך לפי גורמים בבית הלבן. שר הביטחון היפני הודיע כי צבאו מאמין כי שוגר יותר מטיל אחד, והמהלך נועד להטיל לחץ על ממשלו החדש של הנשיא מון.

בשבת צפון קוריאה ביצעה ניסוי במערכת חדשה ליירוט כלי טיס, בו צפה מנהיג המדינה קים ג'ונג און. לאחריו, הורה המנהיג העליון לייצר ולפרוס את המערכת בצורה נרחבת בכל המדינה במטרה "לסכל את חלומותיהם הפרועים של מדינות האויב".