עקב גילוי אנטישמיות: "נייקי" השעתה את השותפות עם שחקן ה-NBA

מותג הספורט האמריקני הודיע על השעיית השותפות העסקת עם קיירי אירווינג, ואף ביטל את השקת דגם הנעליים המעוצבות על שמו. זאת, לאחר שביום חמישי האחרון, אירווינג כתב בחשבון הטוויטר שלו על סרט אנטישמי. דני אבדיה הגיב: "צריך להיות השלכות למעשי השחקנים"

קיירי אירווינג
גארד (רכז) ה"ברוקלין נטס", קיירי אירווינג | צילום: רויטרס

עלייה בגילויי אנטישמיות בארצות הברית: מותג הספורט האמריקני "נייקי" הודיע הלילה (שבת) על השעיית השותפות העסקת עם כדורסלן ה-NBA קיירי אירווינג, ואף ביטל את השקת דגם הנעליים המעוצבות על שמו "Kyrie 8". זאת, לאחר שביום חמישי האחרון, אירווינג כתב בחשבון הטוויטר שלו על הסרט "עבריים כושים - התעוררי אמריקה השחורה", הידוע כסרט אנטישמי.

"בנייקי, אנחנו מאמינים שאין מקום לדברי שטנה ואנחנו מגנים כל צורה של אנטישמיות", נכתב בהצהרת החברה. "לשם כך, קיבלנו את ההחלטה להשעות את מערכת היחסים שלנו עם קיירי אירווינג באופן מיידי ולא נשיק עוד את ה-'Kyrie 8'. אנחנו עצובים ומאוכזבים מהמצב".

קיירי אירווינג
הושעה לחמישה משחקים. קיירי אירווינג | צילום: רויטרס

גם המועדון בו משחק אירווינג, ה"ברוקלין נטס" הודיע על השעייתו מחמשת המשחקים הקרובים (לפחות), ובכירי המועדון ביניהם גם המאמן והבעלים הביעו את אכזבתם בפומבי מדבריו של אירווינג וגינו אותם.

כמה שעות לאחר שב"ברוקלין נטס" הודיעו על השעייתו, אירווינג פרסם הודעת התנצלות בחשבון האינסטגרם שלו שם כתב: "לכל המשפחות והקהילות היהודיות שנפגעו מהפוסט שלי, אני מצטער שגרמתי לכם כאב", כתב. "בהתחלה הגבתי מתוך רגש במקום להתמקד בתהליך הריפוי של אחיי ואחיותיי היהודים שנפגעו מגילויי השנאה שנאמרו בסרט".

"לא היו לי כוונות לזלזל בהיסטוריה יהודית כלשהי או להנציח את השנאה. אני לומד מהאירוע המצער הזה ומקווה שנוכל למצוא הבנה בין כולנו", הוסיף.

דני אבדיה (מימין)
דני אבדיה (מימין) | צילום: רויטרס

דני אבדיה, הישראלי בן ה-21 שמשחק בקבוצת ה"וושינגטון ויזארדס" מה-NBA שאתמול שיחקה מול קבוצתו של אירווינג, נשאל בתום המשחק, בו קבוצתו הובסה 128-86, על התקרית. בתוך כך, אבדיה אמר שהוא מנסה להישאר חיובי אל מול תופעת האנטישמיות, ולדבריו, הוא מאמין שצריכות להיות השלכות למעשי השחקנים.

"אני חושב שאנשים מסתכלים עליו", הוסיף. "אתה יכול לחשוב מה שאתה רוצה, אתה יכול לעשות מה שאתה רוצה. אני לא חושב שזה נכון לצאת לציבור ולפרסם את זה (את הסרט) ולתת לילדים קטנים שעוקבים אחריך לראות אותו".