פוטין: "נתקוף מטרות חדשות אם תימשך אספקת הנשק לאוקראינה"

לאחר כמה שבועות של שקט בבירה האוקראינה, בעקבות מעבר הצבא הרוסי להתמקד במזרח ובדרום המדינה, מתקפה אווירית החלה עם שחר - אך עד כה לא דווח על הרוגים. משרד ההגנה הרוסי טוען כי הושמדו טנקים וכלי רכב משוריינים אחרים בפאתי קייב והנשיא הרוסי אמר כי משלוחי הנשק לאוקראינה מהמערב נועדו "להאריך את הסכסוך"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: רויטרס

משרד ההגנה הרוסי דיווח הערב (ראשון) כי תקיפות רוסיות השמידו טנקים וכלי רכב משוריינים אחרים בפאתי קייב, שסופקו לאוקראינה על ידי מדינות אירופה. בנוסף, הנשיא ולדימיר פוטין הזהיר כי מוסקבה תתקוף מטרות חדשות אם המערב יספק טילים ארוכי טווח לאוקראינה ואמר כי משלוחי נשק חדשים לקייב נועדו "להאריך את הסכסוך".

אחרי תקופה לא קצרה של רגיעה במתקפות על בירת אוקראינה, פיצוצים נשמעו הבוקר בקייב, ותושבי העיר התבקשו להיכנס למקלטים. ראש העיר ויטלי קליצ'קו אמר כי עד כה לא דווח על הרוגים, אך הוסיף כי פצוע אחד אושפז בבית החולים.

פיצוצים בשמי קייב
פיצוצים בשמי קייב | צילום: רויטרס

הבירה האוקראינה חוותה שקט בשבועות האחרונים, לאחר שהצבא הרוסי עבר להתמקד במזרח ובדרום אוקראינה. "טיל אויב אחד הופל על ידי כוחות ההגנה האווירית", נמסר מהמינהל הצבאי האזורי של קייב, וכתב "פוליטיקו" באוקראינה דיווח כי הבירה הייתה שקטה הבוקר "מלבד ציוצי הציפורים", ואז "הגיעו הפיצוצים מרחוק".

פיצוצים בשמי קייב
פיצוצים בשמי קייב | צילום: רויטרס

בתוך כך, הפרלמנט האוקראיני עדכן הבוקר כי עד כה נהרגו 262 ילדים מאז שהחלה הפלישה הרוסית למדינה בסוף פברואר, בנוסף ל-467 ילדים שנפצעו. המספר האמיתי כנראה גבוה משמעותית, מכיוון שבחלקים הכבושים של אוקראינה ובאזורים שנמצאים תחת מתקפה רוסית פעילה דיווחו הרשויות כי אי אפשרות לפנות גופות מהרחובות, או לספור את האזרחים שנהרגו או נפצעו. מהפרלמנט נמסר גם כי 1938 בתי ספר ומתקני חינוך ניזוקו בהפצצות, מתוכם 182 נהרסו כליל.

פוטין וסאל בפגישתם בסוצ'י
פוטין וסאל בפגישתם בסוצ'י | צילום: רויטרס

בסוף השבוע הגיע מאקי סאל, נשיא סנגל וראש האיחוד האפריקני,לביקור בסוצ'י שבדרום רוסיה, על מנת לשוחח עם הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין על משבר המזון שמחריף באפריקה. "מדינות אפריקה הן קורבנות תמימים של המלחמה באוקראינה, ורוסיה צריכה לעזור להקל על סבלן", אמר סאל לפוטין.

עוד אמר סאל לפוטין כי במוסקבה צריכים להיות מודעים לכך שמדינות אפריקה, שרחוקות משדה הקרב על אדמת אירופה, הן "קורבנות של המשבר הכלכלי הזה", והוסיף כי הוא מבקש גם "בשם מדינות אחרות באסיה, במזרח התיכון ובאמריקה הלטינית".

פוטין השיב כי רוסיה מוכנה להבטיח ייצוא בטוח של תבואה אוקראינית דרך נמלים בים אזוב והים השחור שבשליטתה. לדבריו, הפתרון הטוב ביותר יהיה להסיר את הסנקציות על בלארוס, בעלת ברית רוסית קרובה, כדי שניתן יהיה לשלוח את התבואה בדרך זו.