יותר מ-11 אלף הרוגים בלוב, חשש ממגפות: "האחראים יובאו לדין"

התובע הכללי של לוב, א-סדיק א-סור, אמר כי נפתחה חקירה בנוגע לקריסת שני הסכרים שגרמו לשיטפונות הקטלניים. משלחות סיוע התריעו מ"אסון הומניטרי שני" בשל החשש מהתפשטות מחלות שמועברות במים, כמו גם ממחסור במזון, מקלטים ותרופות

חשש מהתפרצות מגפות בלוב
חשש מהתפרצות מגפות בלוב | צילום: רויטרס

יותר מ-11,300 בני אדם נספו עד כה באסון השיטפונות בלוב. עוד רבבות נעקרו מבתיהם ואלפים רבים נעדרים. בעיר הנמל דרנה שבמזרח המדינה, מוקד האסון, נמשכים מאמצי החילוץ והסיוע. בארגון הבריאות העולמי הפצירו ברשויות בלוב לחדול מלטמון את הגופות הרבות בקברי אחים, מחשש להתפרצות מגפות. התובע הכללי של לוב, א-סדיק א-סור, אמר כי נפתחה חקירה בנוגע לקריסת שני הסכרים שגרמו לשיטפונות הקטלניים. "אם יימצא כי האחראים נהגו ברשלנות - הם יובאו לדין", אמר. עם זאת, מניין הקורבנות צפוי לזנק וככל שנוקפות השעות - הסיכויים למצוא ניצולים פוחתים.

הרס בעיר הנמל דרנה שבלוב
הרס בעיר הנמל דרנה שבלוב | צילום: רויטרס
יותר מ-11 אלף בני אדם נהרגו בשיטפונות בלוב
יותר מ-11 אלף בני אדם נהרגו בשיטפונות בלוב | צילום: רויטרס
תמונת לווין מהעיר דרנה שבלוב
תמונת לווין מהעיר דרנה שבלוב | צילום: רויטרס
נזקי השיטפונות בלוב
נזקי השיטפונות בלוב | צילום: רויטרס

משלחות סיוע שהגיעו למדינה הצפון-אפריקנית התריעו מפני האפשרות של התפרצות מגפות בשל מספר הקורבנות הגבוה - מה שעלול להחמיר את המשבר ההומניטרי. ה-IRW - ארגון הרווחה האיסלאמי העולמי - הזהיר מ"משבר הומניטרי שני" על רקע החשש מפני מחלות שמועברות במים, ממחסור במזון, מקומות מקלט ותרופות.

איברהים אל-ערבי, שר הבריאות בממשלת טריפולי, אמר כי הוא "בטוח שמי התהום זוהמו על-ידי גופות, פסולת וחומרים כימיים". הוא קרא לתושבים בדרנה "לא להתקרב למקורות המים". ד"ר מוחמד אל-קאביסי, מנהל בית חולים שבדרנה, הביע גם כן חשש שמחלות שמועברות במים, כגון כולרה, יתפשטו - אך עד כה לא דווח על כך.