צבא קוריאה הדרומית: פיונגיאנג שיגרה עוד 2 טילים בלתי מזוהים

סיאול הודיעה כי זיהתה שיגורים מקוריאה הצפונית לעבר ים יפן שממזרח למדינה. מדובר בשיגור הרביעי של המדינה מחצי האי תוך פחות משבועיים. טוקיו: "הטילים אינם מהווים איום"

זמן צפייה: 00:36

צבא קוריאה הדרומית הודיע הלילה (שלישי) כי זיהה שני שיגורים של טילים בלתי מזוהים מקוריאה הצפונית לעבר ים יפן שממזרח למדינה. מדובר בשיגור הרביעי של פיונגיאנג תוך פחות משבועיים, כשהשיגור האחרון התרחש ביום שישי האחרון.

יפן מסרה בתגובה לירי כי "הטילים ששוגרו מקוריאה הצפונית לא חדרו לשטח המדינה ואינם מהווים איום". גורם אמריקני בכיר אמר: "ארצות הברית עוקבת אחר המצב בקוריאה הצפונית ומקיימת התייעצויות בנושא עם קוריאה הדרומית ויפן".

לעוד כתבות בנושא:

"צ' קוריאה גנבה 2 מיליארד דולר – ומימנה את תוכנית הגרעין"

בפעם השנייה בתוך שבוע: קוריאה הצפונית שיגרה טילים בליסטיים

טראמפ: "רוצה לפגוש את קים"; קוריאה הצפונית: "הצעה מעניינת"

שיגור טיל בליסטי של קוריאה הצפונית מעל יפן (ארכיון)
שיגור טיל בליסטי של קוריאה הצפונית מעל יפן (ארכיון) | צילום: רויטרס

כזכור, על פי דוח סודי של האו"ם שנחשף אמש בסוכנות הידיעות רויטרס, קוריאה הצפונית גייסה באמצעות תקיפות סייבר כשני מיליארד דולרים, שבהם השתמשה לטובת תוכנית ייצור נשק להשמדה המונית, שאותה היא מובילה בשנים האחרונות. הדוח מוסיף ומציין כי הממשל בפיונגיאנג ממשיך להרחיב את תוכנית הגרעין והטילים שלו.

משלחת קוריאה הצפונית לאו"ם לא השיבה לדרישה להגיב לדברים. הדוח הועבר למועצת הביטחון של האו"ם בשבוע שעבר, על ידי מומחים עצמאיים שביצעו מעקב שנמשך מעל לחצי שנה אחר קוריאה הצפונית.

קים ג'ונג און, מנהיג קוריאה הצפונית
קים ג'ונג און, מנהיג קוריאה הצפונית | צילום: רויטרס

בדוח טענו המומחים כי סוכנות המודיעין הצבאית של קוריאה הצפונית "השתמשה במרחב הווירטואלי לטובת תקיפות סייבר מתוחכמות במטרה לגנוב כספים ממוסדות פיננסיים ולייצר הכנסה". כמו כן, ציין הדוח כי הם פעלו באמצעות סייבר לטובת הלבנת הכספים הגנובים.

"תקיפות הסייבר על מערכות סחר במטבעות וירטואליים איפשרו הכנסה קשה קשה בהרבה למעקב מאשר במערכת הבנקאית המסורתית ונועדה למנוע פיקוח ממשלתי ורגולציה".