תוך פחות מחצי שנה: כתב אישום רביעי נגד טראמפ

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ מואשם ב-11 סעיפים של סחיטה, קשירת קשר לביצוע פשע ועבירת תצהיר כוזב יחד עם עוד 19 נאשמים אחרים. המשמעות: אם ייבחר לכהונה נוספת הוא לא יוכל לחון את עצמו בסעיפי כתב האישום הזה

זמן צפייה: 04:07

נשיא ארצות הברית לשעבר מואשם יחד עם עוד 19 בני אדם בניסיון להטיית תוצאות הבחירות במדינת ג'ורג'יה. בין הנאשמים האחרים: עוזריו של טראמפ ויועצו הקרוב רודי ג'וליאני. אם ייבחר טראמפ לכהונה נוספת - הוא לא יוכל לחון את עצמו בסעיפי האישום הזה. טראמפ נאשם ב-11 סעיפים של סחיטה, קשירת קשר לביצוע פשע ועבירת תצהיר כוזב.

גורמים בארצות הברית העריכו כי אישום יוגש נגד טראמפ בגין התערבותו בבחירות בג'ורג'יה ב-2020 - אז ניסה הנשיא לשעבר לשנות לכאורה את הצבעת האלקטורים של המדינה ולהשיג ניצחון מזויף שהיה מסייע לו במאמציו להישאר בבית הלבן.

כתב האישום הנוכחי מגיע לאחר שבתחילת החודש הוגש נגד טראמפ אישום פדרלי, המאשים אותו בניסיון לשנות את תוצאות הבחירות הנשיאותיות בשנת 2020 ובקשירת קשר לאירועי הפריצה לקפיטול ב-6 בינואר 2021. כתב אישום זה ייחס לו בין היתר עבירות של חסימת הליך ממשלתי, ניסיון הונאה ושלילת זכויות אזרח.

טראמפ יוצא מ''מגדלי טראמפ'' אל בית המשפט במנהטן
הנשיא לשעבר דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

לאחר הגשת כתב האישום נגדו בתחילת החודש, אמר טראמפ: "הרדיפה אחרי מזכירה את גרמניה הנאצית". עורך דינו של טראמפ, ג'ון לאורו, אמר ל-CNN: "המשפט יכול להימשך תשעה חודשים או שנה".

על פי סקרי בחירות, טראמפ מוביל על כל יריביו במפלגה הרפובליקנית, וחוצה את רף 50% אחוזי התמיכה במרוץ למועמדות לנשיאות. טראמפ טוען שהאישומים נגדו הם רדיפה פוליטית, אך הציבור הרחב, כך נראה, מעוניין במועמד אחר לנשיאות - מה שמחזק את הנשיא המכהן ביידן.

בית המשפט במחוז פולטון אשר בג'ורג'יה החליט כי על הנאשמים להגיע עד יום שישי ה-25 באוגוסט - אחרת ייעצרו על ידי רשויות החוק ובנוסף טען כי יש לסיים את ההליכים המשפטיים במהלך החצי שנה הקרובה, לפני תחילת הבחירות בארצות הברית.

טראמפ הגיב לאישומים לאחר מכן בראיון לרשת פוקס: "19 אנשים הואשמו וכל העולם צוחק על ארה"ב שנהפכה למקום מושחת ונוראי תחת הנהגתו של ג'ו ביידן". לנשיא ארצות הברית לשעבר יש כעת לא פחות מ-91 סעיפים בארבעה כתבי אישום שונים שהוגשו נגדו.