3 נרצחו בדקירות בגרמניה; דאעש קיבל אחריות: "למען פלסטין"

3 נהרגו ו-5 נפצעו קשה ב"פסטיבל הגיוון" בעיר זולינגן שבמערב גרמניה, בו השתתפו אלפי אנשים. בן 15 נעצר ונבדקת מידת מעורבותו. דאעש קיבל אחריות

כוחות משטרה בזירת הפיגוע בגרמניה
כוחות משטרה בזירת הפיגוע בגרמניה | צילום: רויטרס

שלושה בני אדם נרצחו הלילה (שבת) ו-5 נוספים נפצעו בדרגות שונות בדקירות בפסטיבל מוזיקה בעיר זוילינגן שבמערב גרמניה. חשוד בן 15 נעצר, והרשויות המקומיות "לא שוללות" כי המניע היה לאומני. דאעש קיבל אחריות: "זו נקמה למען פלסטין".

כוחות משטרה בגרמניה
כוחות משטרה בגרמניה | צילום: רויטרס

הפסטיבל, שציין 650 שנים לייסוד העיר, נקרא השנה "פסטיבל הגיוון" - ולאחר מסע הדקירות, כל שאר אירועי הפסטיבל בוטלו. כוחות המשטרה פינו את מרכז העיר לאחר האירוע, ביקשו מהתושבים להישאר בבתיהם - והחלו במצוד אחר החשוד, שהינו בעל "חזות ערבית", כך לפי דיווח בבילד הגרמני. כוחות מיוחדים של הימ"מ הגרמני הוקפצו לזירה כדי לסייע באיתורו.

הימ"מ הגרמני, סמוך לפסטיבל בזולינגן
הימ"מ הגרמני, סמוך לפסטיבל בזולינגן | צילום: רויטרס

עד ראייה מסר לעיתון המקומי "זולינגן טגבלט" כי הוא "ראה את הבעת פרצופו של הזמר - והבין שמשהו חשוד". הוא מספר כי לאחר שניות ספורות, אדם נפל בסמוך אליו - ולאחר מכן ראה מספר אנשים מוטלים על הרצפה כשהם מדממים.

ראש העיר, טים קורצבאך, הביע זעזוע עמוק מהאירוע, וכתב בעמוד הפייסבוק של העיר: "הלילה, כולנו מזועזעים, המומים ועצובים. רצינו לחגוג את יום השנה לעירנו - וכעת עלינו להתמודד עם הרוגים ופצועים רבים. אני מתפלל עבור אלו שעדיין נאבקים על חייהם".