תומכת בישראל וכוכבת עולה במפלגה: סגנית הנשיא שבחר ביידן

קאמלה האריס, שתכהן במידה שהמועמד הדמוקרטי ייבחר לנשיאות ארה"ב, היא סנאטורית מקליפורניה בת 55, בת למהגרים מג'מייקה והודו ונשואה לעו"ד יהודי. טראמפ כבר הספיק למתוח ביקורת על הבחירה

זמן צפייה: 03:31

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, ג'ו ביידן, הכריע ובתום תהליך ארוך החליט כי סגניתו תהיה הסנאטורית מקליפורניה, קמלה האריס. אם ביידן ינצח בבחירות, האריס תהיה האישה הראשונה בתפקיד, השחורה הראשונה בתפקיד והראשונה ממוצא הודי וג'מייקני שתשמש סגנית הנשיא.

האריס בת ה-55 היא כוכבת עולה במפלגה הדמוקרטית. את העבר שלה כתובעת הכללית של קליפורניה ושל סן פרנסיסקו הדגימה היטב בשימועים דרמטיים בסנאט. בעלה, דאג, הוא עורך דין יהודי, ולאורך כל הקריירה שלה האריס תמכה במדינת ישראל ובפתרון שתי המדינות ויצאה נגד הקולות במפלגה הדמוקרטית שקראו לפגוע בסיוע לישראל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ח"כ מיקי זוהר: "השיקול הפוליטי על התקציב הוא רק של כחול לבן"

השמיים נפתחים: המדינות שיקבלו ישראלים – ואלה שטרם החליטו

הותר לפרסום: סוכלה מתקפת סייבר נגד התעשיות הביטחוניות

קמלה האריס, מועמדת לתפקיד סגנית הנשיא מטעמו של ג'ו ביידן
קמלה האריס, מועמדת לתפקיד סגנית הנשיא מטעמו של ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

האריס גם לוחמת למען שוויון זכויות לשחורים, רפורמה של מערכת החוק ומניעת אפליה, ואף לא היססה לתקוף אפילו את ביידן עצמו על עמדותיו בנושא בשנות ה-70 וה-80. הנשיא האמריקני דונלד טראמפ מתח ביקורת על הבחירה ואמר כי "היא זלזלה מאוד בג'ו ביידן וקשה לבחור אדם שזלזל כל כך. במהלך העימותיםבבחירות המקדימות של המפלגה הדמוקרטית היא אמרה דברים שהיו איומים ונוראים".

האריס כבר שברה את תקרת הזכוכית בעבר כשהייתה לשחורה הראשונה בתפקיד התובעת הכללית של סן פרנסיסקו. היא מקווה לעשות זאת שוב ב-3 בנובמבר.

קמלה האריס, מועמדת לתפקיד סגנית הנשיא מטעמו של ג'ו ביידן
קמלה האריס, מועמדת לתפקיד סגנית הנשיא מטעמו של ג'ו ביידן | צילום: רויטרס