בחירות אמצע בארה"ב: טראמפ הודיע על הכרזה משמעותית בעוד שבוע

האמריקנים יוצאים לבחור את נציגיהם בבית הנבחרים ובסנאט. הסקרים האחרונים צופים תבוסה לנשיא האמריקני ג'ו ביידן - בעיקר בבית הנבחרים - כשבסנאט הדמוקרטים מקווים לשמור על השוויון. דיווח: טראמפ טען כי יספק "הצהרה משמעותית" בשבוע הבא באחוזתו מאר-א-לאגו שבפלורידה

זמן צפייה: 05:31

אזרחי ארצות הברית יצאו היום (שלישי) להצביע לנציגיהם בבית הנבחרים ובסנאט, בבחירות האמצע. כרגע הנושא שהכי מעניין את האזרחים האמריקנים הוא הנושא הכלכלי, הכולל את יוקר המחייה, האינפלציה וחשש ממיתון כלכלי אפשרי. במקביל, טראמפ מודיע אמש כי הוא צפוי לספק "הכרזה משמעותית" ב-15.11, באחוזתו במאר-א-לאגו שבפלורידה, כך מדווח ברשת "פורבס". על פי הדיווחים האחרונים, טראמפ עשוי להצהיר על ריצה מחודשת לנשיאות בבחירות של 2024.

נראה שתוצאות הבחירות עשויות להיות סוג של הצבעת אמון או אי אמון לנשיא ג'ו ביידן, שיחגוג בשבוע הבא את יום הולדתו ה-80, כשהסקרים האחרונים צופים תבוסה מפלגה הדמוקרטית של הנשיא, שכן נראה שלפיהם הרפובליקנים מובילים וצפויים לקבל רוב בבית הנבחרים. כאשר ביידן זוכה ל-44 אחוזי תמיכה בלבד, על פי הסטטיסטיקה, מדובר על איבוד של 40 עד 50 מושבים בבית הנבחרים.

בסנאט הדמוקרים מקווים לשמור את השוויון, בזכות היתרון שמעניקה להם סגנית הנשיא, קמלה האריס. עם זאת, אם התחזיות יתממשו, הנשיא ביידן לא יוכל להעביר שום יוזמת חקיקה ללא סיוע רפובליקני, ואין שום סיבה שהוא יקבל כרגע סיוע שכזה, מכיוון שהנשיא לשעבר, דונלנד טראמפ, הצליח להכניס אל תוך המערכת בתור מועמדים יותר מ-300 אנשים בצלמו ובדמותו, וכאלה שמקדמים תיאוריות של מציאות חלופית.

כאמור, הנשיא לשעבר טראמפ, שהודיע על "הכרזה משמעותית" שיספק בשבוע הבא, רומז כבר יותר משנה שהוא עשוי להתעניין בריצה בפעם השלישית לבית הלבן. טרם הודיע על הצהרתו, אמר: "לפני שנתיים היינו אומה גדולה, ונחזור להיות אומה גדולה. לא לגרוע מהבחירות החשובות מאוד, והקריטיות של מחר", כך על פי אותו הדיווח.

ביידן בירך את נתניהו: ''אנחנו אחים, נעשה היסטוריה''
ביידן בירך את נתניהו: ''אנחנו אחים, נעשה היסטוריה'' | צילום: רויטרס

כזכור, כמעט שבוע לאחר תוצאות הבחירות, אמש התקבלה השיחה מנשיא ארצות הברית שהתקשר לברך את נתניהו על ניצחונו. בבית הלבן שמים דגש על הברכות לנתניהו, ודברים שהם מובנים מאליהם מבחינת הממשל האמריקני כמו הסטטוס קוו בהר הבית. זמן קצר לאחר מכן שוחח נתניהו עם נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי.

בהודעה שיצאה מלשכת הליכוד נמסר כי ביידן אמר לנתניהו בשיחה: "אנחנו אחים, נעשה היסטוריה ביחד. המחויבות שלי לישראל היא בלתי ניתנת לערעור. ברכות, חבר, ודרישת שלום חמה לשרה". על פי הודעת הלשכה, נתניהו השיב לו: "נביא עוד הסכמי שלום היסטוריים, זה בהישג יד. המחויבות שלי לברית בינינו וליחסים בינינו חזקה מתמיד. דרישת שלום חמה לרעייתך ג'יל".