דיווח: ירדן סגרה את קבר אהרן הכהן - בשל כניסת מתפללים יהודים

התקשורת המקומית דיווחה כי שר ההקדשים במדינה, עבד א-נאצר אבו אל-בצל, החליט למנוע כניסת תיירים למתחם שבפטרה ללא אישור. זאת, לאחר שלטענת הירדנים כניסת היהודים בוצעה באופן לא חוקי

זמן צפייה: 02:22

התקשורת הירדנית דיווחה אמש (חמישי) כי שר ההקדשים של ירדן, עבד א-נאצר אבו אל-בצל, החליט לסגור לתיירים את קבר אהרון הכהן שבפטרה ואסר על כניסה של תיירים למקום ללא אישור ממפורש ממשרדו.

לטענת כלי התקשורת המקומיים, החלטה התקבלה לאחר שבירדן פורסם סרטון של יהודים המתפללים בקבר אהרון הכהן, כאשר על פי הטענות מדובר בתפילה שאינה חוקית. משרד ההקדשים הירדני מסר כי יפתח בחקירה על מנת לגלות מי התיר את כניסת המתפללים היהודים למקום, וכי ויעמיד את האחראי לכך לדין.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

אב הילדה שטבעה ביוון: "לא הגיוני שבפארק כזה לא יהיה מציל"

דקירת הנער בהוסטל הקהילה הגאה: הוארך מעצר החשוד השלישי

ברקע ההיתקלות בגבול עזה: דריכות בצה"ל לקראת ההפגנות על הגדר

מתפללים יהודים בקבר אהרון הכהן בפטרה
מתפללים יהודים בקבר אהרון הכהן בפטרה | צילום: יוטיוב

מתיחות על רקע דתי בין ישראל לירדן אינה דבר חדש. בחודש יוני, ברקע המהומות בהר הבית ביום ירושלים, משרד החוץ הירדני גינה את מה שהוא כינה "ההפרות הישראליות נגד המתפללים במסגד אל-אקצא". בהודעה הזהירה ירדן את ישראל מפעילות פרובוקטיביות שעלולות להוביל להסלמה: "סיבוב נוסף של אלימות יאיים על הביטחון באזור כולו". בסיום ההודעה נכתב: "אנו קוראים לצד הישראלי להפסיק את הפעולות הפרובוקטיביות וההתנהגות הבלתי אחראית".

במתחם נערכו באותו יום עימותים בין המתפללים בהר הבית לכוחות הביטחון, כאשר מאות מתפרעים יידו אבנים והשליכו כיסאות וחפצים לעבר השוטרים. המשטרה השתמשה באמצעים לפיזור הפגנות והדפה את המתפרעים במקום.  הוואקף הגיב לאירועים וקרא למוסלמים "להגיע לשמור על המסגד".

המשטרה מנסה לפרוץ לתוך מסגד אל-אקצא
המשטרה מנסה לפרוץ לתוך מסגד אל-אקצא | צילום: חדשות 13

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הגיב להתפרעויות ואמר כי "המדיניות שלי מיומי הראשון בתפקיד הייתה לעשות הכול כדי שהר הבית יישאר פתוח לכל מי שחפץ לבקר בו, בטח ובטח ביום ירושלים שבו חוגגים את איחוד בירתנו, ואני שמח שגם היום המשטרה עשתה הכל כדי לאפשר זאת". "המשטרה ביצעה מעצרים וכרגע המצב שקט ואני מקווה שגם יום ירושלים וגם הרמדאן יסתיימו בצורה שקטה", הוסיף ארדן.