רשמית: ג'ו ביידן נבחר למועמד הדמוקרטי במרוץ לנשיאות ארה"ב

בלילה השני של הוועידה הדמוקרטית, אושרה מועמדותו של סגן הנשיא לשעבר - שינסה להביס את טראמפ בבחירות בנובמבר. במהלך הכנס תקף קלינטון את הנשיא המכהן: "הנגיף פגע בנו יותר ממה שהיה צריך"

זמן צפייה: 00:52

ג'ו ביידן, סגן נשיא ארה"ב לשעבר, נבחר הלילה (רביעי) באופן רשמי למועמד הדמוקרטי שיתמודד מול נשיא ארה"ב המכהן דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות שייערכו בנובמבר. ההחלטה אושרה במהלך הלילה השני של הוועידה הדמוקרטית הווירטואלית. ביידן יתייחס למינוי באופן רשמי בנאום שיישא ביום חמישי הקרוב, אך הודה על תמיכה ואמר במהלך הכנס: "עבורי ועבור משפחתי, מדובר בדבר משמעותי ביותר". ביומיים הראשונים של הוועידה, קיבל ביידן חיזוקים משמעותיים מנואמים כמו ביל קלינטון, ג'ון קרי, מישל אובמה ועוד.

אשתו של ביידן, ג'יל, נשאה דברים במהלך הוועידה, והציגה את "אישיותו יוצאת הדופן וערכיו הבלתי ניתנים לערעור". עוד התייחסה ג'יל לטרגדיות האישיות שפקדו את בעלה, שאיבד את אשתו הראשונה ובתו בתאונת דרכים, ואת בנו הבכור שנפטר מסרטן המוח: "היו זמנים שבהם לא יכולתי לדמיין כיצד הוא עשה זאת - אך הוא המשיך ללכת. אני יודעת שאם נפקיד את גורל האומה לידיו של ג'ו, הוא יעשה עבור משפחותיכם את מה שהוא עשה עבור משפחתו". לדבריה, "הוא יאחד אותנו ויהפוך אותנו לשלמים".

עוד כתבות בחדשות 13:

ועדת הכספים דנה בדחיית התקציב: "משוגעים – רדו מהגג" • ישיר

"תישרפו בגיהינום, מפלצות": כתובת נאצה בפעוטון בחולון • צפו

לאחר הפגנות ענק והפיכה צבאית: נשיא מאלי התפטר מתפקידו

ג'ו ביידן יחד עם אשתו ג'יל בעת הכרזת מועמדותו
ג'ו ביידן יחד עם אשתו ג'יל בעת הכרזת מועמדותו | צילום: רויטרס

הנשיא לשעבר קלינטון לקח אף הוא חלק בוועידה ובחר להביע תמיכה בביידן דווקא דרך התקפה על טראמפ. "מגפת הקורונה פגעה בנו הרבה יותר קשה ממה שהייתה צריכה", אמר קלינטון והאשים את הנשיא באוזלת היד בטיפול במגפה בארה"ב. קלינטון בחר לסיים את דבריו עם מספר עצות לביידן: "תהיה נשיא שמחובר לעם, נשיא שבא לעבוד למען העם, נשיא עם מטרה: לקחת אחריות, לא לגלגל את האשמה לאחרים, להתרכז, לא להסיח את הדעת, לחבר ולא להפריד".

כאמור, אחת הנואמות המרכזיות בוועדה הדמוקרטית הייתה מישל אובמה, אשתו של נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה, שמתחה גם היא ביקורת על ההתנהלות של הנשיא המכהן טראמפ: "היה לו הרבה זמן להוכיח שהוא יכול לבצע את העבודה - אבל זה גדול עליו". עוד הוסיפה תחזית פסימית: "אם אתם חושבים שהמצב לא יכול להיות גרוע יותר, האמינו לי, הוא יכול והוא יחמיר אם לא נעשה שינוי בבחירות האלה".

בד בבד, מישל אובמה הביעה את תמיכתה בביידן ואף קראה למצביעים "להצביע לו כאילו חייהם תלויים בזה". לדבריה, "אני מכירה את ג'ו, הוא אדם הגון מאוד שמונחה על ידי אמונה. הוא היה סגן נשיא נהדר". אובמה טענה כי ביידן "יודע מה צריך כדי להציל את כלכלה, לטפל במגפה ולהוביל את המדינה. הוא יודע להקשיב ולהגיד את האמת".