ניו יורק: שיירה של יהודים תומכי טראמפ הותקפה • תיעוד

מתנגדים של הנשיא האמריקני במנהטן קרעו דגלים מכלי הרכב שבו נסעו חברי ארגון "יהודים למען טראמפ", זרקו עליהם ביצים, ואף תקפו אותם פיזית. לא ידוע על נפגעים. מספר תוקפים נעצרו

זמן צפייה: 00:27

שיירה של הארגון "יהודים למען טראמפ" הותקפה הלילה (שני) על ידי מתנגדים של הנשיא האמריקני. התוקפים תלשו דגלים מכלי הרכב, זרקו עליהם ביצים, שפכו צבע ואף תקפו פיזית את היושבים בהם. המשטרה נאלצה להפריד בין המתפרעים וכמה נעצרו. לא ידוע על נפגעים.

האירוע התרחש על רקע הבחירות לנשיאות ארצות הברית שייערכו בשבוע הבא. בסוף השבוע האחרון נערך העימות האחרון בין הנשיא המכהן דונלד טראמפ לבין יריבו מהמפלגה הדמוקרטית ג'ו ביידן. עימות זה, בניגוד לקודמיו, היה רגוע יחסית - אולם גם הפעם החליפו השניים עקיצות הדדיות והטיחו האשמות אחד בשני.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מצביעי הימין הקיצוני בארה"ב – שנלחמים להשאיר את טראמפ בשלטון

תיעוד מרגש מבית החולים: איך נראית לידה בזמן מגפת הקורונה?

"שדרוג משמעותי ליכולות האסטרטגיות": הפיצויים על מכירת ה-F-35

שיירה של יהודים תומכי טראמפ הותקפה בניו יורק
שיירה של יהודים תומכי טראמפ הותקפה בניו יורק | צילום: רויטרס

תחילה התעמתו השניים על הטיפול בהתפשטות מגפת הקורונה. כשטראמפ נשאל כיצד בכוונתו להתמודד עם המצב הנוכחי אם ייבחר לכהונה נוספת, השיב: "אנחנו נלחמים בזה בעוצמה. המגפה לא תסתיים בקרוב, אך אנשים לומדים לחיות איתה. אין ברירה".

בתגובה לדברים אלה, תקף ביידן ואמר: "הוא אומר ש'אנחנו לומדים לחיות עם זה' - אנשים לומדים למות עם זה. מי שאחראי לכל כך הרבה מקרי מוות - לא צריך להיות נשיא". בשלב זה, ביידן גם טען כי טראמפ נמנע מלקחת אחריות על המשבר, אז ענה לו הנשיא: "אני לוקח אחריות מלאה. זו לא אשמתי שהקורונה הגיעה לכאן - אלא אשמת סין".

ג'ו ביידן ודונלד טראמפ
ג'ו ביידן ודונלד טראמפ | צילום: רויטרס

בהמשך - ובדומה למה שעשה לפני כארבע שנים מול הילרי קלינטון, טראמפ ניסה להדביק לביידן תווית של אדם מושחת, ודיבר על כך שיריבו הרוויח כסף מאוקראינה, רוסיה וסין כאשר כיהן כסגן הנשיא. טראמפ הסתמך על שותפו העסקי לשעבר של בנו של ביידן, אותו הביא לעימות ואף קיים איתו קודם לכן מסיבת עיתונאים.

הנשיא המכהן טען כי ביידן הרוויח מיליונים בעודו סגן מעסקאות שונות, ואף דימה אותו ל"שואב אבק". בתגובה, השיב ביידן בהתקפה משלו והזכיר כי טראמפ מסרב לפרסם את דוחות המס שלו. אז, פנה למצלמה ואמר לצופים: "זה לא על המשפחה שלי או שלו. זה על המשפחה שלכם. אתם נפגעים מהמדיניות שלו".