ישראל נמחקה ממסמך של תינוקת בריטית: "כמו שנות ה-30' בגרמניה"

משפחה יהודית שחיה בבריטניה, שהגישה בקשה לדרכון לבת רוני - בת חמישה חודשים - קיבלה בחזרה את תעודת הלידה שלה כשהיא קרועה - עם קשקוש על המילה "ישראל", מקום לידתו של האב, ישראל. הוא אמר ל"דיילי מייל": "כואב שהבת שלי, עוד לא בת חצי שנה, וכבר נאלצת לספוג אפליה כזו". שר הפנים הבריטי הורה על "בדיקה דחופה"

תעודת הלידה שהושחתה
תעודת הלידה שהושחתה | צילום: דיילי מייל/ טוויטר

חשד לאנטישמיות בבריטניה: תעודת לידה של תינוקת יהודייה בת חמישה חודשים נשלחה להוריה ממשרד הפנים הבריטי כשהיא קרועה, עם קשקוש על המילה "ישראל" - מקום לידתו של אביה. בעקבות המקרה, האב ישראל אמר היום (שלישי) ל"דיילי מייל" כי הוא חושש שמשפחתו "סומנה כמטרה", ושאשתו דורין בת ה-29, ילידת ישראל גם כן, הזדעזעה לאחר שפתחה את המעטפה וגילתה את התעודה שהוזמנה כדי להוציא לתינוקת רוני דרכון, כשהיא מושחת.

"אשתי גילתה את התעודה קרועה עד אמצע הדף, ליד מקום הלידה שלי ישראל - שקושקש בעט", סיפר ישראל. שר הפנים של בריטניה, ג'יימס קלברלי, כבר הורה על פתיחה בדיקה בנושא, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "הוריתי לאנשי הצוות שלי לחקור זאת בדחיפות ואוודא שתהיה תגובה ראויה למעשה".

האב ישראל הרחיב על תחושותיו הקשות בעקבות המקרה וסיפר: "הרגשנו כאילו חזרנו לגרמניה של שנות ה-30, כשסימנו תעודות ומסמכים של יהודים. זה מעוות לגמרי וכואב שהבת שלי עוד לא בת חצי שנה וכבר נאלצה לספוג אפליה בצורה כזו".

שר הפנים הבריטי ג'יימס קלברלי (משמאל), לצד הלורד-צ'נסלור אלכס צ'וק
שר הפנים הבריטי ג'יימס קלברלי (משמאל), לצד הלורד-צ'נסלור אלכס צ'וק | צילום: רויטרס

"משרד הפנים אחראי על הביטחון שלנו כמיעוט בבריטניה ואמון על הטיפול במסמכים הפרטיים ביותר שלנו - אבל במקום לשלוח לנו בחזרה את התעודה בצורה תקינה, מישהו במערכת מחק את המילה ישראל בגלל רגשות עוינים שיש לו", הוסיף ישראל בשיחתו עם "דיילי מייל".

המשפחה היהודית פנתה לתנועה למאבק באנטישמיות, שדובר מטעמה מסר בהתייחסות למקרה: "זה בלתי מקובל לחלוטין. כששולחים בקשה להוצאת דרכון ממשרד הפנים, הדבר האחרון שניתן לצפות לו הוא שתעודת לידה של ילד תחזור קרועה, כשמקום הולדתו של האב מקושקש רק בגלל שהוא נולד במדינת היהודים".

תעודת הלידה שהושחתה. "סומנו כמטרה"
תעודת הלידה שהושחתה. "סומנו כמטרה" | צילום: דיילי מייל

"אנחנו מסייעים להורים, שכמובן מודאגים מאוד מהאירוע הזה", הוסיף הדובר, "אנו מבקשים בנוסף ממשרד הפנים, בעל האחריות על אכיפת החוק וביטחון הקהילה היהודית והציבור כולו, לחקור כיצד זה קרה. האמון של יהודים ברשויות נפגע מאוד לאחרונה ויש לתקן זאת".