ארה"ב: התנגש עם רכב בוער באזור הקפיטול, ירה לכל עבר - והתאבד

לפי דיווחים ראשוניים מארה"ב, אדם דהר עם מכוניתו הבוערת אל תוך אזור בניין הקפיטול תוך כדי שהוא יורה לכל עבר. לבסוף הוא שם קץ לחייו. לפי שעה לא ידוע על נפגעים ונסיבות האירוע לא ברורות

גבעת הקפיטול
גבעת הקפיטול | צילום: שאטרסטוק

דיווח מוושינגטון: אדם הצית אחר הצהריים (ראשון) את מכוניתו, דהר אל תוך אזור בניין הקפיטול תוך כדי שהוא יורה לכל הכיוונים ולבסוף שם קץ לחייו. התקרית אירעה בשעה 4 בבוקר לפי שעון וושינגטון די.סי, ולפי הדיווחים מהבירה לא נראה כי לאדם הייתה כוונה לפגוע בחברי קונגרס, אשר נמצאים בפגרה. כמו כן נמסר כי לא נראה שאנשי הביטחון במקום ירו בנשקם, וכי הרקע של האישה בבדיקה.

האירוע התרחש ימים אחדים לאחר שאדם חמוש ניסה לפרוץ למטה ה-FBI שבאוהיו, ומת במהלך חילופי יריות מול הכוחות שהיו במקום.

האיש, תושב אוהיו ריקי שיפר, בן 42, שמוכר כתומך טראמפ, פירסם ברשת החברתית שהוקמה על ידי הנשיא לשעבר פוסט ובו הוא קרא לפשוט על מטה ה-FBI במטרה לתקוף ולהרוג. "אני מקווה שהקריאה לאחוז בנשק תגיע ממישהו אחר, מתאים יותר ממני, אבל אם לא - זוהי הקריאה לאחוז בנשק שלי", כך פירסם שיפר ברשת החברתית TRUTH, "קחו מה שאתם צריכים כדי להיות מוכנים לקרב. אסור לנו לסבול את זה. הם מכינים אותנו לעריצות במשך שנתיים. הפעם חייבים להשיב בכוח".

אירוע הירי בגבעת הקפיטול בוושינגטון
שוטרים בקפיטול | צילום: רויטרס

באפריל אשתקד ניסה נהג רכב שנסע במהירות לפרוץ את אחד המחסומים במתחם הרגיש בבירת ארצות הברית ודרס שני שוטרים. השניים פונו במצב קשה לבית החולים, שם נקבע מותו של אחד מהם. אחרי שהרכב החשוד נבלם, הנהג יצא עם סכין שלופה ולא הגיב להוראות השוטרים. בתגובה לכך הוא נורה, נעצר ונלקח לטיפול בבית החולים, שם נקבע מאוחר יותר מותו. במהלך האירוע הוטל עוצר על הקפיטול, אך הנשיא האמריקני ג'ו ביידן לא נכח כלל באזור, אלא היה בדרכו לקמפ דיוויד.