יפן: לפחות לפחות שני הרוגים ו-87 פצועים בטייפון עוצמתי

סערת "נאנמדול" הביאה עמה גשמים ורוחות חזקות למערב יפן באחת הסופות הקשות ביותר שידעה המדינה. רה"מ דחה את יציאתו לניו יורק - שם הוא אמור לשאת נאום בעצרת האו"ם: "אם הנסיבות יאפשרו זאת - אעזוב מחר בבוקר"

טייפון ביפן
טייפון ביפן | צילום: רויטרס

סופת הטייפון "נאנמדול" הביאה היום (שני) לרוחות עזות וגשמים חזקים במערב יפן. מדובר באחת הסופות העוצמתיות ביותר שפקדו את המדינה מזה שנים, והביאה למותם של לפחות שני בני אדם, שיבשה את התחבורה ואף אילצה את היצרנים להפסיק את פעילותם.

ראש ממשלת יפן, פומיו קישידה, עיכב את יציאתו לניו יורק - שם הוא אמור לשאת נאום בעצרת הכללית של האו"ם. "דחיתי את היציאה המתוכננת שלי מהיום כדי לבחון את הנזק שנגרם בטייפון, על מנת לנקוט בכל האמצעים האפשריים לטובת ההתאוששות מהסופה. אם הנסיבות יאפשרו זאת, אעזוב מחר בבוקר", מסר קישידה ל"רויטרס".

סופה ביפן
סופה ביפן | צילום: רויטרס

סופת הטייפון ה-14 בעונה הנוכחית של יפן, נחתה ליד העיר קגושימה ביום ראשון, ואז היכתה באי המערבי קיושו והונשו הבוקר. נהר במחוז מיאזאקי של קיושו עלה על גדותיו והציף שדות וכבישים. סרטונים ברשת מראים כיצד בית על שפת הנהר נותר תלוי למחצה, ושלטי חוצות נופלים ברחובות.

"עלינו לשמור על עירנות רבה לגשמים עזים, סערות וגלים גבוהים", מסר גורם בסוכנות המטאורולוגית של יפן במסיבת עיתונאים. בנוסף, אדם אחד נמצא מת בתוך מכוניתו, שהייתה שקועה עד לגג באמצע שדה, בעוד שאדם אחר מת לאחר שנלכד במפולת. אדם נוסף עדיין נעדר, ולפחות 87 בני אדם נפצעו בסופה.