אזרח ישראלי נעצר בארה"ב והואשם בהברחת ציוד טכנולוגי רגיש לרוסיה

אלכסיי ברימן, בן 35 שחי בניו המפשייר, נעצר ביום שלישי והואשם בהברחת ציוד צבאי רגיש של יצרנים וספקים אמריקניים בשווי מיליוני דולרים. 6 חשודים נוספים נעצרו בחשד שלקחו חלק ברשת ההברחה כשהם מואשמים בבעבירות של עקיפת סנקציות, הלבנת הון והונאה

זמן צפייה: 02:41

אלכסיי ברימן, אזרח ישראלי יליד אוקראינה, בן 35 שחי בניו המפשייר שבארצות הברית, נעצר ביום שלישי על ידי המשטרה המקומית והואשם בהברחה לרוסיה ציוד צבאי רגיש של יצרנים וספקים אמריקניים בשווי מיליוני דולרים. את ההברחות ביצע ברימן לכאורה במשך תקופת זמן של 5 שנים. בנוסף לברימן, נעצרו עוד שישה חשודים נוספים שלקחו חלק ברשת ההברחה לרוסיה.

לפי כתב האישום שהוגש נגדו, ברימן ניצל את חנות האטסי שבבעלותו כדי להעביר לרוסיה דרך תחנות ביניים באירופה ואסיה ציוד אלקטרוני מתקדם, ציוד בדיקה מתוחכם שבו נעשה שימוש במחשוב קוונטי ובפיתוח כלי נשק היפרסוניים וכלי נשק גרעיניים, מכשור ששימש את הרוסים במלחמתם באוקראינה. ברימן ויתר חברי הרשת מואשמים ב-16 סעיפים, בין היתר בעבירות של עקיפת סנקציות, הלבנת הון והונאה. אשתו, דריה, אינה כלולה בכתב האישום.

אלכסיי ברימן יחד עם אשתו דריה
אלכסיי ברימן יחד עם אשתו דריה | צילום: מתוך פייסבוק

לפני ששוחרר בערבות של 150 אלף דולרים, ברימן נאלץ להפקיד את הדרכון הישראלי שלו בידי הרשויות בארה"ב ונאסר עליו לצאת מהמדינה. אם יורשע - הוא צפוי לעונש של 30 שנות מאסר. בחודש פברואר הקרוב הוא צפוי לפקוד את בית המשפט פעם נוספת.

"אני המום", אמר שכנם של בני הזוג ברימן קן הווארד לרשת האמריקנית "CBS" כשנודע על כתב האישום. שכן אחר של ברימן, מייק בנואה, אמר לרשת: "זה מטורף. אתה פשוט אף פעם לא יודע מי חי בשכונה שלך, ומה הם עושים מאחורי הדלת". שכנים נוספים של בני הזוג ציינו כי לעיתים קרובות הבחינו בחבילות שהגיעו לביתם, אם כי לא ייחסו להם חשיבות, הרי שבני הזוג ניהלו את חנות האטסי שלהם מהבית.