בליווי משפחת המלוכה: ארון המלכה עזב את ארמון בקינגהאם

המלך צ'ארלס השלישי, בניו - הנסיכים וויליאם והארי - ובני המלוכה בכירים אחרים הצטרפו למסע הארון של המלכה אליזבת' השנייה – שהלכה לעולמה בשבוע שעבר בגיל 96 אחרי שבעה עשורים על כס המלכות - מארמון בקינגהאם לפרלמנט הבריטי. המונים התאספו במרכז לונדון, וכוחות ביטחון גדולים התפרסו ברחבי בירת הממלכה כדי לשמור על הסדר

זמן צפייה: 00:20

ארון המלכה יצא היום (רביעי) מארמון בקינגהאם, בתהלוכה מלכותית לעבר ארמון ווסטמינסטר הידוע כבית הפרלמנט הבריטי, בהשתתפות המלך צ'ארלס השלישי ושני בניו הנסיכים וויליאם והארי. הארון ישהה בהיכל הגדול שבארמון עד להלווייתה של אליזבת' השנייה ביום שני. הקהל הרחב יוזמן לעבור ליד הארון, אולם אלו שירצו לחלוק כבוד אחרון למלכה ייאלצו לחכות שעות ארוכות, אפילו מעל ליממה.

המוני בני אדם הגיעו למרכז העיר לונדון לחזות באחד הטקסים הרשמיים שנהוגים כחלק מנהלי "D-Day", נהלים ידועים לפטירתם של מלך או מלכה בממלכה הבריטית. כחלק מהטקס נורו יריות תותחים כמטחי כבוד ונשמעו צלצולי פעמון הביג-בן. ארונה של המלכה הונח עטוף בדגל המלוכה על גבי כרכרת תותחים, ולצידו הונחו זרי פרחים. הכרכרה זזה לאיטה כדי לאפשר לקהל הגדול לצפות ולהתקרב אליה.

נושאים את ארון המלכה אליזבת'
נושאים את ארון המלכה אליזבת' | צילום: רויטרס

אזרחי אנגליה הגיעו בהמוניהם לחזות בדרכה האחרונה של המלכה, ששלטה 70 שנים בחבר העמים הבריטי, וסיפרו לסוכנות הידיעות רויטרס על ההתרגשות הגדולה. "אנחנו עדים לרגע מאוד מיוחד, זה חלק מההיסטוריה של המדינה שלי, ושל מיליוני אחרים מסביב לעולם", סיפר תושב ליברפול שהגיע ללונדון.  אזרח נוסף מדרום אנגליה סיפר: "אני מרגיש בר-מזל לראות בעיניי את הדרך האחרונה של המלכה מביתה, זה משמעותי עבורי לבוא ולחלוק כבוד".

אתמול נחת ארונה של המלכה בלונדון אחרי שלושה ימים של מסע ברחבי סקוטלנד, עד להצבתו של הארון למשך יום אחד בקתדרלת סנט. גיילס באדינבורו, שם נערך טקס רשמי בהשתתפות ילדיה של המלכה, המלך צ'ארלס השלישי, הנסיכה אן והנסיכים אנדרו ואדוארד. ההערכה היא כי 33 אלף בני אדם הגיעו להיפרד ממלכתם, ועמדו בתור ארוך, שהגיע ליותר מעשר שעות.

חיילים נושאים את הארון של אליזבת השנייה
חיילים נושאים את הארון של אליזבת השנייה | צילום: רויטרס

ביום שני ייערך טקס ההלוויה של המלכה אליזבת' השנייה במנזר ווסטמינסטר בהשתתפות בני משפחת המלוכה הבריטית, ומנהיגים מכל העולם. נציג ישראל בטקס יהיה הנשיא יצחק הרצוג, שימריא כבר ביום ראשון עם רעייתו מיכל לביקור שימשך פחות מיממה בבירת אנגליה כדי להביע תנחומים בפני בני משפחתה של המלכה המנוחה ותושבי הממלכה כולם.

עוד ישתתפו בטקס: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ורעייתו ג'יל, ראשי ממשלות ניו זילנד ואוסטרליה, שנמנים עם חבר העמים הבריטי, קיסר וקיסרית יפן, נשיא גרמניה, נשיא אירלנד מלך ומלכת בלגיה, מלך ומלכת ספרד וכן מלך ומלכת הולנד. שגרירות בריטניה הזמינה את צפון קוריאה לשלוח נציג להלוויה, זאת על אף שנציגים מאפגניסטן, סוריה ו-ונצואלה שנחשבות כמדינות טוטליטריות לא הוזמנו.