הצפות חריגות באיטליה: 11 הרוגים, 20 אלף איש איבדו את ביתם

כוחות החילוץ עבדו ללא הפסקה על מנת לחלץ אנשים שנלכדו בביתם בעקבות השטפונות הגדולים ביותר באזור במאה השנים האחרונות, שפרצו אמש בחבל אמיליה-רומאניה שבצפון המדינה, אזור שניזוק מאוד ברעידת אדמה בשנת 2012. "שמענו את זעקותיהם לעזרה וניסינו להוציא אותם, אבל זה היה חסר טעם"

חילוץ באיטליה
אדם וכלבו מחולצים בשטפונות הגדולים באיטליה | צילום: רויטרס

11 נהרגו, וכ-20 אלף איבדו את ביתם בעקבות השיטפונות החריגים שהחלו לפקוד אתמול (רביעי) את חבל אמיליה-רומאניה שבצפון איטליה. מדובר בהצפה הקשה ביותר שראתה המדינה זה מאה שנים. כפי שדווח על ידי עיתון "הגרדיאן", אנשים - בעיקר קשישים ונכים -  נלכדו בבתיהם, בזמן שהמחלצים עבדו כל הלילה על מנת להצילם.

איטליה, חילוץ, שטפונות
כנסייה מוצפת בצפון איטליה | צילום: רויטרס

בין ההרוגים: זוג קשישים שנלכדו בביתם בקאווה - כפר במחוז פורלי-צ'זנה. "שמענו את זעקותיהם לעזרה", סיפר שכנם, "ניסינו להוציא אותם, אבל זה היה חסר טעם". כמו כן, גבר בן 80 טבע במרתפו לאחר שהלך לחלץ חפצים, ובני זוג, בעלי חברה לייצור עשבי תיבול, נפגעו מהשטפונות בשדה מול ביתם. גבר בן 76 נהרג לאחר שנפגע ממפולת בגינתו, בעוד שגבר נוסף, כבן 43, מת לאחר שנפל לבאר בעת שניסה לשאוב ממנה מים.

כבאים ביצעו כ- 2,000 פעולות חילוץ ברחבי חבל הארץ, וכן ובחלקים ממרכז אזור מארש, שנפגעו גם הם מהשטפונות. קשישים ומשפחות עם ילדים ניסו להגן על עצמם ולעלות על גגות ביתם - פונו על ידי מסוקים. פאולו מאוני, מתנדב שעובד בצ'זנה, אמר לעיתון "לה נציונה": "עבדנו כל הלילה בגשם שוטף. בחלק מהמקרים סחבנו את הקשישים והנכים בזרועותינו וחילצנו אותם בעזרת סירות".

כלב מחולץ בשיטפון ע''י כוחות ההצלה
כלב מחולץ בשיטפון ע''י כוחות ההצלה | צילום: רויטרס

סטפנו בונאצ'יני, נשיא אמיליה-רומאניה, השווה את ההרס לרעידת האדמה שפקדה את האזור ב-2012 - בה מתו 28 בני אדם. "הנזק יהיה קטן יותר באופן כמותי, אבל מדובר כאן בנזק שעלותו מיליארדי יורו", אמר בריאיון לטלוויזיה האיטלקית. "נבנה הכל מחדש, בדיוק כפי שעשינו לאחר רעידת האדמה."

איטליה, חילוץ, שטפונות
רכב חילוץ בשיטפון בצפון איטליה | צילום: רויטרס

פיירלואיג'י רנדי, נשיא "אמפרו" - איגוד מומחי מזג האוויר האיטלקי- אמר ל"לה רפובליקה" שזה השיטפון הגרוע ביותר שראתה איטליה זה מאה שנים. "אנחנו צריכים להכין את עצמנו, זה משבר האקלים", אמר רנדי.