ישראלי נהרג בהתנגשות בין שני מטוסים קלים באוסטרליה

משרד החוץ אישר כי עידו שגב בן ה-31 נהרג בתאונה בין שני כלי טיס מעל שמי ויקטוריה, שבה נהרגו שלושה בני אדם נוספים. אמו: "בזכות כוח רצון והתמדה הוא כבש פסגות"

זמן צפייה: 00:20

אוסטרליה: עידו שגב בן ה-31 הוא הישראלי שנהרג הבוקר (רביעי) בהתנגשות בין שני כלי טיס קלים מעל שמי ויקטוריה. בתאונה נהרגו שלושה בני אדם נוספים. ממשרד החוץ נמסר כי המקרה מטופל על ידי המחלקה לישראלים בחו"ל בשיתוף קונסול ישראל בקנברה. "אנו מלווים את המשפחה בשעותיה הקשות ומסייעים בכל הקשור להעברה המנוח לקבורה בישראל", נכתב בהודעת המשרד.

אמו של שגב אמרה לחדשות 13: "הוא היה מודל לכל כך הרבה צעירים. בחור שעשה את הבלתי יאומן. אובחן כדיסלקט ובזכות כוח רצון והתמדה הוא כבש פסגות באוסטרליה, זה אסון".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נוסעת ב"ספינת הקורונה": חשבנו שהנציג הישראלי יזרז את התהליך

הרוג ועשרה פצועים בתאונת דרכים בין משאית למיניבוס בכביש 40

כמו בסרט: אדם רץ לבית בוער באשדוד – כדי לחלץ לכודים • תיעוד

עידו שגב, ההרוג בתאונת המטוס באוסטרליה
עידו שגב, ההרוג בתאונת המטוס באוסטרליה | צילום: באדיבות המשפחה

לפני כשבועיים הודיע משרד החוץ כי שני ישראלים שהיו על המטוס שהחליק בשדה תעופה באיסטנבול נפצעו באירוע ואושפזו בבתי חולים בטורקיה. אהוד, שנפצע קל באירוע, סיפר לחדשות 13: "מצבי טוב, אני נושם באופן עצמאי ומתלוצץ עם רופאי. אירוע לא נעים, חפצי הנוסעים נפלו על הראשים שלנו ויש פציעות, אבל אני בסדר".

כאמור, מטוס נוסעים של חברת התעופה הטורקית "פגסוס איירליינס" החליק על מסלול הנחיתה בנמל התעופה סביהה גקצ'ן שבאיסטנבול, התרסק - ונחתך לשלושה חלקים. על סיפון המטוס היו 177 נוסעים, ושר הבריאות הטורקי אישר כי אדם אחד נהרג ו-157 נפצעו. נזק רב נגרם לכלי הטיס. המטוס, מדגם בואינג 737, הגיע מאיזמיר לאיסטנבול, ונחת בשעה 17:19.

כזכור, שבוע לפני כן נחת מטוס איראני, ועליו 135 נוסעים ואנשי צוות, נחיתת חירום על כביש מהיר בעיר משאהאר בדרום מערב המדינה. אף אחד מהנוכחים על המטוס לא נפגע, ובתיעודים מהמקום נראו הנוסעים יוצאים בזה אחר זה מהמטוס.

המטוס של חברת "כספיאן איירליינס", מהדגם האמריקני "מקדונלד דאגלס", המריא מטהראן. הרשויות במדינה פתחו בחקירה, אך בדיווח בטלוויזיה הממלכתית במדינה ציטטו בכיר שאומר כי הטייס "התחיל את הנחיתה מאוחר מדי, מה שגרם לו לפספס את מסלול הנחיתה". עם זאת, כתב שהיה על המטוס אמר שהסיבה לנחיתה על הכביש היא גלגל של המטוס שנשבר.