האסון בטיול: עמית וטל ובנם תום נהרגו באלפים - עם סבא וסבתא

הותר לפרסום כי 5 הישראלים שנהרגו באסון הרכבל הם בני משפחה. בנם בן ה-5 של הזוג נפצע קשה. "יצחק וברברה רצו לראות את הנינים, בישראל נפלו רקטות - הם חשבו 'מה כבר יכול לקרות באיטליה'"?

זמן צפייה: 02:06

אסון הרכבל באיטליה: ההרוגים בתאונת הרכבל שאירעה אתמול בהרי האלפים שבאיטליה הם עמית בירן בן ה-30 ואשתו טל פלג-בירן בת ה-27, זוג ישראלים שלומדים, עובדים ומתגוררים באיטליה, בנם תום בן השנתיים, וסבה וסבתה של טל, יצחק כהן בן ה-83 ואשתו ברברה בת ה-71 - כך התיר הבוקר (שני) לפרסום משרד החוץ.

בנם של עמית וטל, איתן בן ה-5, הוא היחיד ששרד את התאונה והוא מאושפז בבית חולים מקומי במצב קשה אך יציב, כשהוא סובל משברים בידיו וברגליו. בני הזוג כהן הגיעו למדינה בשבוע שעבר, כדי לבקר את המשפחה. משרד החוץ עדכן כי איה, אחותו של עמית, נמצאת בשעה זו לצד מיטתו של איתן, וכי אחיו של עמית ואביה של טל צפויים לטוס הלילה לאיטליה. שגרירות ישראל ברומא מסייעת בהעברת הגופות לארץ.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סקר: בתום מבצע "שומר החומות" – לפיד מתחזק, נתניהו נחלש

מומחים במשרד הבריאות על ביטול ההגבלות: "החלטה פוליטית"

בכיר ביטחוני: "שווה להיכנס לעוד מערכה אם יתאפשר לחסל את דף"

יצחק וברברה כהן, רכבל, אלפים, אסון
יצחק וברברה כהן יחד עם הנינים איתן ותום | צילום: באדיבות המשפחה

בתוך כך, הרשויות באיטליה החלו לחקור את נסיבות התאונה שהובילה למותם של 14 בני אדם. על פי החקירה הראשונית, הקרון שבו נסעה המשפחה התנתק מהכבל שנסע עליו, נפל לתהום מגובה של 20 מטרים - והתרסק. עדיין לא ידוע מה גרם לתקלה, ועל פי הדיווחים הקרון נבדק בנובמבר 2020 ונמצא תקין.

התובע המחוזי עדכן כי נפתחה חקירה בחשד להריגה ברשלנות. "לא נוכל להעריך באופן מיידי מה קרה לקרון הרכבל או למערכת הבטיחות", אמר התובע. "נצטרך לבצע בדיקות טכניות מרובות". האתר שבו אירעה התאונה נפתח רק אתמול, אחרי שהיה סגור במשך כשנה בשל הגבלות הקורונה.

תאונת רכבל באיטליה
תאונת רכבל באיטליה | צילום: רויטרס

מבית החולים באיטליה, סיפרה איה כיצד נודע לה על הטרגדיה שפקדה אותה ואת משפחתה: "שמעתי על מה שקרה מחברים, התחילו לכתוב לי בווטסאפ 'אנחנו מצטערים'. בהודעה הרביעית חשבתי שאולי עוד רקטה נפלה בישראל. אז התקשרתי לאחי והוא לא ענה, ואז התקשרתי לגיסתי והיא לא ענתה".

"משהו היה לא בסדר", הוסיפה איה, שהחליטה בשלב זה לנסות להבין מחבריה מה בעצם קרה. "אחרי שעתיים אושרו שמות ההרוגים על ידי המשטרה. סבא וסבתא של טל הגיעו לבקר כתיירים. הם בני יותר מ-80, מחוסנים, ובישראל היו טילים, אז הם חשבו 'מה כבר יכול לקרות לנו באיטליה?' הם רק רצו לראות את הנינים שלהם".

לכמה רגעים, לא ידעה מה עלה בגורלו של אחיינה בן ה-5. "הבנו שהוא בבית חולים כשלא ראינו אותו ברשימת ההרוגים. הוא עבר ניתוח במשך חמש שעות בעקבות שברים בידיו וברגליו".