"נענה לקריאות": דאע"ש קיבל אחריות על פיגוע הדקירה בלונדון

בהודעה מטעם הארגון הסוני נמסר כי בסודש עמאן בן ה-20, שנורה למוות אחרי שדקר כמה בני אדם, הוא "חייל של המדינה האסלאמית", וכן כי הוא "נענה לקריאות לפגוע בנתיני מדינות הקואליציה"

זמן צפייה: 00:39

ארגון דאע"ש קיבל היום (שני) אחריות על פיגוע הדקירה אמש בלונדון. "מבצע הפיגוע אמש מדרום ללונדון הוא חייל מחייליה של המדינה האסלאמית", כך נמסר בהודעה מטעם הארגון הסוני, "הוא ביצע את הפיגוע מתוך היענות לקריאות  לפגוע בנתיני מדינות הקואליציה".

בתוך כך, ראש ממשלת אנגליה בוריס ג'ונסון התייחס לעובדה שהדוקר שוחרר ימים ספורים לפני המקרה מהכלא לאחר שהורשע בעבירות טרור בעבר. הוא הצהיר כי "אנחנו מקדמים חקיקה כדי להפסיק את השחרור המוקדם האוטומטי. זה זמן לנקוט פעולה נגד שחרור מוקדם של אסירים שהורשעו עבירות טרור".

לכתבות נוספות בנושא >> 

פיגוע טרור בלונדון: שלושה אנשים נפצעו מדקירות – התוקף נוטרל

בחזרה לריאיון עם המטיף הבכיר – ומורו של המחבל מלונדון

"הוא לא גיבור": גבר שעזר לבלום את הדוקר בלונדון – רוצח מורשע

Kjsdfged
החשוד בביצוע פיגוע הדקירה בדרום לונדון, סודש עמאן בן ה-20

כאמור, גבר דקר אמש שלושה בני אדם בדרום העיר הבריטית. הדוקר נורה למוות על ידי המשטרה המקומית, והאירוע נחקר כטרור אסלאמי. החשוד במעשה הוא סודש עמאן בן ה-20. כפי שניתן לראות בתיעוד, לאחר אירוע הדקירה עמאן נשכב על המדרכה. כשהשוטרים ניסו להתקרב אליו, לפתע הוא החל לזוז. הם החליטו לסגת לאחור כיוון שעמאן לבש פריט לבוש שנראה כחגורת נפץ. מאוחר יותר יתברר כי חגורת הנפץ הייתה מזויפת ולא הכילה חומר כלשהו.

מצבו של אחד הנדקרים היה אנוש, אך בבית החולים הצליחו להוציאו מכלל סכנת חיים וכעת הוא מחלים מפציעותיו. אישה נוספת טופלה בבית החולים ושוחררה לביתה, ואישה אחרת שנפצעה מרסיסי זכוכית עדיין מאושפזת בבית החולים.

משטרת לונדון הודיעה כי עמאן שוחרר לאחרונה מהכלא. עוד נמסר כי עונש המאסר נגזר עליו עקב עבירות טרור הקשורות לאסלאם הרדיקלי: עמאן ככל הנראה הורשע בהפצת "חומרים קיצוניים". למרות זאת, עמאן ריצה מחצית מעונשו המקורי שעמד על שלוש שנות מאסר.