ביידן מאשר: כוחות אמריקניים חיסלו בסוריה את מנהיג דאעש

נשיא ארה"ב הודיע כי כוחות מיוחדים ופשטו על מתחם בעיר אידליב, ו"התנקשו באבו-אבראהים אל-האשמי אל-קורשי, מנהיג המדינה האיסלאמית". בפשיטה נהרגו 11 בני אדם נוספים, בהם 7 ילדים ו-3 נשים. רה"מ בנט בירך: "העולם הוא מקום בטוח יותר עכשיו"

מנהיג דאעש שחוסל, אבו-אבראהים אל-האשמי אל-קורשי

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אישר כי במהלך הפשיטה הלילה (חמישי) בסוריה שביצעו הכוחות המיוחדים האמריקניים, חוסל מנהיג דאעש, אבו אבראהים אל-האשמי אל-קורשי. המשימה הוגדרה על ידי הפנטגון כהצלחה, לא נרשמו נפגעים לכוחות האמריקניים.

הנשיא ביידן אמר כי "אמש, בהוראתי, כוחות צבא ארצות הברית צלח משימת אנטי-טרור. תודות לאומץ הלב של הכוחות, חיסלנו בקרב את אל-קורשי - מנהיג דאעש". הפשיטה נערכה הלילה בעיר אידליב בצפון המדינה, הסמוכה לגבול עם טורקיה.

Whatsapp Image 2022 02 03 At 1
המבנה לאחר הפשיטה האמריקנית

ראש הממשלה נפתלי בנט בירך על הפעולה האמריקנית, ומסר: "העולם הוא מקום בטוח יותר עכשיו, כשמנהיג דאעש, אבו איברהים אל-האשימי אל-קוריישי, חוסל. אני רוצה לברך את בת בריתנו, ארצות הברית, ואת החיילים האמריקנים האמיצים על המבצע הנועז. עלינו להמשיך את המלחמה הגלובלית נגד טרור בחוזק ובנחישות".

גורם אמריקני בכיר אמר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי אל-קורשי פוצץ את עצמו יחד עם כמה מבני משפחתו, כולל ילדים ונשים, ככל הרנאה כאשר הבין כי הכוחות האמריקניים מצאו אותו.

במהלך המבצע, לפי דיווחים מקומיים, נהרגו לפחות 12 בני אדם, כולל שבעה ילדים ושלוש נשים. בשעות האחרונות נערכו בדיקות DNA על מנת לאשר את זהותו של אל-קרשי. לפי עדויות מהמקום, הכוחות הגיעו במספר מסוקים, פשטו על המבנה בו שהה מנהיג דאעש ובמקום נשמעו הרבה יריות ופיצוצים.