איראן: 5 אזרחים נעצרו בגין ריגול עבור ישראל ומדינות נוספות

דובר בתי המשפט באיראן הודיע כי נעצרו חמישה בני אדם בגין ריגול עבור ישראל, גרמניה ובריטניה בחודשים האחרונים. שניים מהם הורשעו וירצו מאסר

זמן צפייה: 00:41

איראן הודיעה היום (שלישי) שעצרה חמישה מאזרחיה בגין ריגול עבור ישראל, בריטניה וגרמניה בחודשים האחרונים. דובר בתי המשפט האיראן, גולם חוסיין איסמעילי, מסר כי שניים מהם הורשעו וכי נגזר עליהם מאסר.

לפני כחודש הודיעה איראן כי הוציאה להורג את מחמוד מוסאווי מג'ד, שנאשם כי ריגל לטובת ארצות הברית וישראל – כך על פי סוכנות הידיעות המקומית "אירנא". זאת, כחודש לאחר שנגזר עליו עונש מוות.

דגל איראן
דגל איראן | צילום: רויטרס

לפי האישום, מג'ד, שהתגורר בסוריה עם משפחתו, העביר מידע מודיעיני על יועצים איראנים ועל כוח קודס ל-CIA ולמוסד. בעבר נחשף כי המידע שהעביר סייע בחיסולו של מפקד כוח קודס, הגנרל קאסם סולימאני, בינואר השנה.

מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני
מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני

בפברואר התייחס שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף לחיסול מפקד כוח קודס, והצהיר כי המהלך הביא לכך שאיראן וארה"ב היו על סף מלחמה. "וושינגטון הסתמכה על מידע שגוי, וקיבלה החלטות תוך הבעת בורות ויהירות", אמר בריאיון לרשת NBC. "מעשיה הביאו את המצב במזרח התיכון לנקודת רתיחה".

לדבריו, המלחמה נמנעה בשל תגובת איראן לחיסול. "איראן הגיבה במידתיות ותקפה את הבסיס שממנו יצאה התקיפה", הוסיף. "על האמריקנים לדעת שלמעשים נגד איראן יש השלכות".