מפקד משמרות המהפכה: לא מפחדים ממלחמה - בכוחנו להביס את ארה"ב

חוסיין סלאמי התייחס למתיחות הגוברת בין המדינות לאחר תקיפת השגרירות בבגדד, והצהיר כי מדינתו אינה חותרת לעימות - אך גם לא חוששת ממנו: "מייעצים לאמריקנים לפנות אלינו בשפה הולמת"

זמן צפייה: 02:08

מפקד משמרות המהפכה האיראניים חוסיין סלאמי התייחס היום (חמישי) למתיחות הגוברת עם ארצות הברית לאחר תקיפת השגרירות בבגדד, ואיים: "אנו חזקים מספיק כדי להביס את ארצות הברית כמה פעמים, ואיננו מודאגים".

עוד הצהיר סלאמי כי "אנו לא חותרים לקראת מלחמה, אך גם לא חוששים ממנה. אנו מייעצים לאמריקנים לפנות אלינו בשפה הולמת".

עוד בחדשות 13:

ברקע המחאה האלימה: שגרירות ארה"ב בבגדד השהתה את פעילותה

המיליציות הפרו-איראניות למפגינים בבגדד: "התרחקו מהשגרירות"

חמינאי לטראמפ: "לא יכול לעשות דבר"; העימותים בבגדד התחדשו

חוסיין סלאמי, מפקד משמרות המהפכה באיראן
חוסיין סלאמי, מפקד משמרות המהפכה | צילום: טוויטר

אמש הודיעה ארצות הברית על השהיית הפעילות הקונסולרית בעיראק עד להודעה חדשה, בעקבות ההתפרעויות מחוץ לשגרירות בבגדד. כל הפגישות העתידיות שתוככנו להתקיים - בוטלו, והאזרחים הוזהרו: "אל תתקרבו לשגרירות".

מוקדם יותר, המיליציות הפרו-איראניות קראו לתומכיהן המפגינים להתרחק מהאזור. על פי דיווחי התקשורת המקומית, תחילה רק חלק מהמתפרעים נענו לקריאה, אך כמה שעות לאחר מכן החלו קבוצות נוספות של מפגינים לעזוב את המקום.

בתוך כך, משרד החוץ האיראני ביקש להיפגש עם המתווך השוויצרי, והתלונן בפניו על הצהרות מצד בכירים בבית הלבן ש"מחרחרות מלחמה ומפרות את אמנת האו"ם".

התפרעויות מול שגרירות ארה''ב בבגדד
התפרעויות מול שגרירות ארה''ב בבגדד | צילום: רויטרס

במקביל, המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, תקף את הנשיא דונלד טראמפ, וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי טראמפ "לא יכול לעשות דבר לאיראן". בהמשך פנה אליו ואמר כי "אם היית אדם הגיוני, מה שאתה לא, הייתה מבין שאומות שונאות אותך בגלל פשעיך".

עוד כתב חמינאי כי "אם הרפובליקה האסלאמית תחליט להילחם - היא תעשה זאת באופן חד משמעי. איננו מחפשים מלחמה, אך נגן בחריפות על האינטרסים, הכבוד, והתהילה של האומה האיראנית. אם מישהו יאיים על כך - נתעמת איתו ללא היסוס".