איראן נכנסה ל"רשימה השחורה" של ארגון בינ"ל הנאבק במימון טרור

כוח המשימה הבין-לאומי למאבק בהלבנת הון ומימון טרור הודיע כי טהראן תצורף לרשימת המדינות התומכות בטרור מכיוון ש"לא עמדה בכללים", וקרא למדינות העולם להטיל על המשטר סנקציות כלכליות

כוח המשימה הבין-לאומי למאבק בהלבנת הון ומימון טרור (FATF) צירף היום (שישי) את איראן לרשימה השחורה של מדינות המממנות טרור. זאת, לפי הארגון, מכיוון שלא צייתה לעקרונות בין-לאומיים של התנגדות למימון טרור. נוסף לכך, קרא הארגון למדינות העולם להטיל על המשטר סנקציות כלכליות.

ההחלטה מגיעה לאחר יותר משלוש שנים שבהן הארגון, שמושבו בפריז, דחק בטהראן לפעול נגד התמיכה בטרור.

ראש הבנק המרכזי באיראן התייחס להחלטה, הודיע שמדובר ב"החלטה פוליטית" והצהיר כי הכנסת מדינתו לרשימה השחורה לא תיצור בעיות במסחר החוץ או ביציבות סחר החליפין.

עוד בחדשות 13:

הקורונה בישראל: אחת מהנוסעות שחזרה מיפן נדבקה במחלה

ביהמ״ש קבע: ניתן לבצע חיפוש בניידים של יועצי נתניהו

עד מרכזי נגד ברלנד הותקף בביתו; חשוד נעצר

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בדרשה לאחר תפילת יום השישי בהראן
עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בדרשה לאחר תפילת יום השישי בהראן | צילום: חדשות 13

לפני כחודש הודיעו שרי החוץ של בריטניהצרפת וגרמניה כי הם מבקשים לכנס את הוועדה המשותפת למדינות החתומות על הסכם הגרעין, כדי לדון בהחזרת הסנקציות של מועצת הביטחון על איראן, בעקבות הפרות ההסכם.

זהו הצעד החריף ביותר של מעצמות אירופה עד כה בתגובה להפרות האיראניות. "לא הצטרפנו ללחץ המרבי שמפעילה ארצות הברית, אך איננו מקבלים את הטענה כי לטהראן יש את הזכות לא לציית להסכם", נכתב בהודעה משותפת. שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, טען כי מטרת המהלך אינה להטיל מחדש סנקציות, אלא רק לוודא שאיראן חוזרת ליישום מלא של ההסכם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר: "אנחנו יודעים בדיוק מה קורה בתוכנית הגרעין האיראנית. איראן חושבת שהיא תשיג נשק גרעיני, אני שב ואומר - ישראל לא תאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני. אני גם קורא לכל מדינות המערב להטיל את מנגנון הסנקציות האוטומטיות באו"ם עכשיו".