בטקס בנוכחות הנשיא ראיסי: איראן הציגה טיל היפר-סוני מתקדם

הטיל שפותח על ידי התעשייה הצבאית האיראנית נקרא "פתח", שם שבחר המנהיג העליון ח'אמנאי, ולטענת האיראנים הוא מסוגל להגיע לטווח של 1,400 קילומטרים במהירות של 13 מאך

זמן צפייה: 02:13

בטקס בנוכחות הנשיא איברהים ראיסי, איראן הציגה היום (שלישי) את הטיל ההיפר-סוני החדש שלה בפיתוח התעשייה הצבאית האיראנית. המנהיג העליון עלי ח'אמנאי הוא זה שבחר את שם הטיל - "פתח".

לטענת הסוכנות האיראנית IRNA, טווח הטיל המתקדם החדש הוא 1,400 קילומטרים, ומהירותו 13 מאך. לפי הדיווחים, לטיל יש יכולות טקטיות המאפשרות לו להגיע למהירויות גבוהות במיוחד, ולבצע תמרונים שונים בתוך ומחוץ לאטמוספירה של כדור הארץ, זאת על מנת "להתגבר ביעילות על מערכות ההגנה האוויריות של האויב".

נשיא איראן איברהים ראיסי
נשיא איראן איברהים ראיסי | צילום: רויטרס

טילים היפר-סוניים הם כלי נשק המסוגלים לנוע במהירויות גבוהות, המאפשרים להם לעלות על מערכות ההגנה האוויריות המסורתיות ולפגוע במטרות בדיוק ובמהירות רבה. לפני כשבועיים שיגרה איראן בהצלחה טיל בליסטי עם טווח פוטנציאלי של 2,000 קילומטרים בשם "חביר", שם שמתייחס למסורת על טירה יהודית שהוכרעה על ידי לוחמים מוסלמים בראשית ימי האיסלאם.

באיראן טענו כי הנשק שלהם מסוגל להגיע לבסיסים של ארצות הברית וישראל באזור. שר ההגנה האיראני אמר כי "המסר לאויבים שלנו בשיגור הטיל החדש הוא שאיראן ממשיכה לפתח יכולות מתקדמות". עוד הוא הוסיף: "אנו מתקדמים בפיתוח וייצור טילים ומל"טים לאור האיומים עלינו".