חשד למתקפת סייבר: "שיבושים בתחנות דלק באיראן"

הטלוויזיה הממלכתית באיראן דיווחה כי השירותים ב"כ-70% מתחנות הדלק ברחבי המדינה" הושבתו, וכי "הסיבה טרם התבררה". לפי דיווחים, קבוצת האקרים המכנה את עצמה "הדרור הטורף" עומדת מאחורי המתקפה. בתוך כך, בישראל האשימו: "איראן וחיזבאללה עומדות מאחורי ניסיון מתקפת הסייבר על ביה"ח זיו לפני כשלושה שבועות"

זמן צפייה: 02:37

הטלוויזיה הממלכתית האיראנית דיווחה היום (שני) כי השירותים במספר תחנות דלק בבירת איראן הופסקו, כאשר נטען כי הסיבה לכך 'עדיין לא ברורה'. על פי דיווחים זרים, קבוצת האקרים המכנה את עצמה 'הדרור הטורף' ביצעה מתקפת סייבר על מערכות הדלק באיראן, תוך שהיא מאשימה את המנהיג העליון של איראן עלי ח'אמנאי ואת שלוחותיו במזרח התיכון בהתקפות נגד ישראל במלחמה. שר האנרגיה של איראן, ג'וואד אוג'י, טען כי 'כ-70 אחוזים מתחנות הדלק ברחבי המדינה הושבתו'.

זוהי אינה המתקפה הראשונה של קבוצת ההאקרים "הדרור הטורף", שנטען כי היא מזוהה עם ישראל, על מטרות באיראן. הקבוצה ביצעה בעבר מתקפות סייבר גדולות נגד יעדים איראניים שונים של משמרות המהפכה במדינה. בחודש יוני 2022, קבוצת ההאקרים תקפה את אחד ממפעלי הפלדה הגדולים ביותר באיראן במתקפת סייבר שהשביתה את פעילותו, ואף פרסמה תיעוד של פיצוץ שאירע במפעל. כמו כן, בסוף שנת 2021 מתקפת סייבר גדולה שיבשה את מכירת הבנזין המסובסד באיראן, וגרמה לתורים ארוכים בתחנות דלק שונות ברחבי המדינה.

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי
עלי חמינאי | צילום: רויטרס

כזמן קצר לאחר המתקפה, מערך הסייבר הלאומי הודיע כי איראן וחיזבאללה עומדות מאחורי ניסיון לתקיפת סייבר בבית החולים "זיו" בעיר צפת. בתום חקירה משותפת עם צה"ל ושב"כ, מערך הסייבר מצא כי קבוצת הסייבר AGRIUS של משרד המודיעין האיראני, במעורבות קבוצת סייבר של חיזבאללה בשם Lebanese Cedar בהובלת מוחמד עלי מרעי, עומדות מאחורי הניסיון למתקפת הסייבר שכוונה לשיבוש ביה"ח "זיו" שאירעה לפני כשלושה שבועות. על פי ההודעה, המתקפה נבלמה בטרם הצליחה לשבש את פעילות בית החולים, אך נמצא כי נגנב חלק מהמידע הרגיש המאוחסן במערכות בית החולים.