דיווח באיראן: סוכל ניסיון חבלה ישראלי בתוכנית הטילים

על פי הדיווח, שפורסם בטלוויזיה האיראנית, משרד ההגנה האיראני הצליח "בפעולה מסובכת ביותר" לסכל ניסיון של מנגנוני המודיעין הישראלים לחבל בתוכנית הטילים והחלל האיראנית. "ניסו להכניס מרכיבים פגומים בפס הייצור של הטילים"

זמן צפייה: 02:27

ערוץ טלוויזיה איראני דיווח היום (חמישי) כי המודיעין האיראני סיכל ניסיון חבלה ישראלי בתוכנית הטילים והחלל של משרד ההגנה האיראני. על פי הדיווח, הפעולה הזו "נחשבת לאחת הפעולות המודיעיניות והביטחוניות המסובכות ביותר שביצע משרד ההגנה האיראני". על פי משרד ההגנה האיראני, נעשה ניסיון להכניס מרכיבים פגומים בשרשרת הייצור של הטילים האיראניים. רשת א-למיאדין הלבנונית דיווחה כי "הרשת, הנתמכת על-ידי ישראל, תכנתה חלקים קטנים ממוקשים שיכולים להתכוונן ולהתפוצץ אחרי חודשים".

בנוסף, בדיווח נטען כי תוכנית החבלה נעשתה בהכוונת מנגנוני מודיעין ישראלים וגורמים נוספים ברחבי העולם ששיתפו עם ישראל פעולה. לפי הדיווח האיראני, "היישות הציונית נחלה כישלון חרוץ עם סיכול הפעולה הזו".

במשרד ההגנה האיראני הוסיפו התייחסו לדיווח וחשפו כי "במהלך החודשים האחרונים, אחת מרשתות הריגול המקצועיות ניסתה להכניס מרכיבים פגומים בפס הייצור של הטילים על מנת שישתמשו בהם בייצור הטילים המתקדמים במשרד ההגנה. הרשת הזו נפלה בידי מנגנון הביטחון והמודיעין השייך למשרד ההגנה".

Whatsapp Image 2023 07 28 At 2
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי | צילום: רויטרס

כזכור, לפני כשבועיים עיתון "וושינגטון פוסט" דיווח כי במהלך ביקור של שליחים רוסים בטהרן, שהגיעו לאיראן כדי לבחון את שיתוף הפעולה בין המדינות בנוגע כטב"מים, "ישראל תקפה את מפעל הכטב"מים באיספהאן".

לפי "וושינגטון פוסט", התקיפה התרחשה ב-29 בינואר, במהלך הביקור של המשלחת הרוסית בטהרן. אז, לפי הפרסום, תקף המוסד את מפעל הנשק שמייצר כטב"מים באיספהאן. בעקבות התקיפה, אנשי המשלחת הרוסית הונחו להישאר במלון מחשש לחייהם למרות זאת, הוקם מפעל לייצור כטב"מים משותף בין המדינות בשטח רוסיה.