אחרי שבע שנים: איראן פתחה מחדש את השגרירות בסעודיה

חודשים אחרי ששתי המדינות הסכימו על חידוש היחסים הדיפלומטיים ביניהן בתיווך סין, ובתום נתק של שבע שנים - פתחה הרפובליקה האיסלאמית את שגרירותה בריאד, בירת הממלכה הערבית

השגרירות האיראנית בריאד שבסעודיה
השגרירות האיראנית בריאד שבסעודיה | צילום: רויטרס

איראן פתחה היום (שלישי) מחדש את שגרירותה בריאד, בירת סעודיה, חודשים לאחר ששתי היריבות האזוריות הסכימו על חידוש היחסים הדיפלומטיים בתיווך סין - בתום נתק ביניהן של שבע שנים. כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

כזכור, באפריל הזמין משרד החוץ האיראני את סלמאן מלך סעודיה לביקור רשמי בבירה טהרן. חודש לפני כן דיווחה התקשורת האיראנית כי בתום ארבעה ימי משא ומתן בבייג'ינג, הודיעו איראן וסעודיה על חידוש היחסים הדיפלומטיים ביניהן. בין היתר, הוסכם על פתיחה מחדש של השגרירויות.

נציגי שלוש המדינות חתמו על הודעה רשמית, שלפיה "במענה ליוזמה של נשיא סין במסגרת הסיוע להרחבת הקשרים בין איראן וסעודיה, ומתוך רצון של שתי המדינות לפתור את המחלוקות בינהן באמצעות דיאלוג ודיפלומטיה המתבססת על קשרים ידידותיים – נפגשו שמח'אני ואל-עיבאן ודנו על חידוש הקשרים בין שתי המדינות. תוצאות המו"מ בין שתי המדינות הן שאיראן וסעודיה הסכימו על חידוש הקשרים הדיפלומטיים ועל פתיחה מחדש של השגרירויות והקונסוליות תוך חודשיים".

נשיא איראן ראיסי וסלמאן מלך סעוד
נשיא איראן ראיסי וסלמאן מלך סעודיה | צילום: רויטרס

עוד נמסר: "שרי החוץ של שתי המדינות ייפגשו במטרה להוציא לפועל החלטה זו ולקיים הכנות לקראת חילופי שגרירים. שתי המדינות הדגישו את כיבוד הריבונות ואי-ההתערבות בענייניה הפנימיים אחת של השנייה. איראן, סעודיה וסין הכריזו על כוונתן הנחרצת להשקיע את מירב המאמצים לחיזור השלום והביטחון האיזוריים והבינלאומיים".