המרוץ לנשיאות ארה"ב 2020: תהליך בחירת המועמד הדמוקרטי מתחיל

ההתמודדות לבית הלבן מתחילה במדינת איווה שבארה"ב, והמועמדים הדמוקרטים מאוד רוצים להחליף את טראמפ. בין המובילים - סנדרס, ביידן, וורן ומי שמקווה להיות הפתעת הבחירות - בודיג'ג' בן ה-38

זמן צפייה: 02:15

הבחירות לנשיאות ארה"ב 2020: ההתמודדות לבית הלבן מתחילה במדינת איווה, והדמוקרטים, שיילכו להצביע מחר (שני) במדינה החקלאית, רוצים מאוד להחליף את דונלד טראמפ.

לארבעה מועמדים דמוקרטים יש סיכוי לנצח מחר. מי שמוביל בסקרים הוא ברני סנדרס. הסוציאליסט הוותיק מצליח למשוך את בני גילו ובמקביל לחשמל את האוויר. מנגד נמצא מועמד מבוגר אחר, ג'ו ביידן. הוא מוביל בסקרים הארציים אבל מפגר באיווה, ומציע את הבחירה הבטוחה אבל המאוד לא מלהיבה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מייקל בלומברג הכריז רשמית על התמודדותו בבחירות לנשיאות ארה"ב

הפריימריז במפלגה הדמוקרטית: המתמודד המפתיע שנוסק בסקרים

סנדרס: "נתניהו גזען. עלינו להיות גם פרו-פלסטינים"

אליזבת וורן, ג'ו ביידן וברני סנדרס
אליזבת וורן, ג'ו ביידן וברני סנדרס | צילום: רויטרס

מי שמקווה להיות הפתעת הבחירות הוא פיט בוטיג'ג' בן ה-38. הוא מקווה שזירת ההתמודדות הדמוקרטית הזו תעשה בשבילו את מה שהיא עשתה לברק אובמה ב-2008, כשהזניקה אותו מאלמוניות לקדמה הבמה. מועמדת רביעית בעלת סיכוי גבוה באיווה היא אליזבת וורן, שמציעה גרסה נוספת לתפיסת העולם הסוציאל-דמוקרטית שמציג גם סנדרס.

מי שמביט די בהנאה במועמדים הדמוקרטים הוא הנשיא האמריקני דונלד טראמפ, שלועג ומכנה את המועמדים בשמות. אומנם הסקרים מראים כי יהיה לו קשה מאוד לנצח כל אחד מהם, אבל אחרי 2016 - הוא ותומכיו לא מאמינים לסקרים.